• Baby Doll

    Ni som är gravida och fött prematurt--->

    Hej! Jag har 4 småttingar i åldrarna 2-4 år och är gravid igen. 4-åringen föddes 5 dagar innan BF, 3-åringen föddes 5½ vecka innan BF och tvillingarna kom 10 veckor för tidigt. Är livrädd att föda för tidigt igen, speciellt eftersom dom inte kunde ge mig nån orska till varför jag födde för tidigt. Hur känner ni? Driver en blogg men har inte släppt bomben ännu, ska göra det nästa vecka... www.mybabydolls.blogg.se


    4 barn på 2 år
  • Svar på tråden Ni som är gravida och fött prematurt--->
  • vännen

    Grattis till graviditeten.
    Jag har fött prematurt två gånger och blev avrådd att bli gravid igen eftersom risken för ytterligare en EPT var så stor. Jag har inte fått någon förklaring till varför mina barn kommit tidigt, de har bara gjort det.

  • cloudberry79

    Grattis till graviditeten! Att det var tvillingar kan ju bidra till att de kom extra tidigt, eftersom man sällan går hela graviditeter med just twins.

    Jag har haft ett sent  missfall i vecka 21 och fått en son i vecka 28, nu när jag blev gravid igen fick jag veta att jag inte skulle gå en hel graviditet, men med hjälp av vila i strikt sängläge kunde vi förlänga graviditeten något. Idag är jag i vecka 36+4 och ingen bebis i sikte... 


    Sur, grinig och på smällen.
  • Baby Doll

    Cloudberry- häftigt att du kunnat gå så långt!!! Ledsen för ditt missfall, sa dom varför den ville ut så tidigt? Det är jag luvrädd för, jag fick ju ingen förklaring till mina...

  • cloudberry79
    Baby Doll skrev 2012-06-30 22:59:11 följande:
    Cloudberry- häftigt att du kunnat gå så långt!!! Ledsen för ditt missfall, sa dom varför den ville ut så tidigt? Det är jag luvrädd för, jag fick ju ingen förklaring till mina...
    Nej, jag har heller ingen förklaring till varför det blivit som det blivit för mig, inga infektioner eller liknande. Däremot misstänker jag att min hypertyreos (struma) kan haft något att göra med det, eftersom det kan orsaka både missfall och prematur födsel. Struman upptäcktes förra året, när min son var drygt 2½, blev gravid kort efter färdig medicinkur och nu har jag alltså fått gå en helt fullgången graviditet (37+0 idag).
    Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Ni som är gravida och fött prematurt--->