• Anonym (TS)

Vi överviktiga som försöker få barn

Här kan vi som är överviktiga som försöker få barn, (oavsett om de är första eller ett försök på ett syskon) samlas och stötta varandra genom allt vad som innebär, vi som vill gå ner i vikt för att öka chanserna eller negativa resultat. 

Jag och min man försöker få ett syskon till våran dotter, vi har väl inte direkt försökt varje månad, vi har inte bara sex runt äl (vet för övrigt inte när jag har äl) vi har de när lusten faller på. Då jag har blödningar innan mens, med uppbehåll ett tag och sen kommer mensen. Så har ingen direkt koll på de längre. Men nu när dottern är 4 år så känns de dags att skaffa ett syskon och inte blir de lättare när folk runt om kring oss blir gravida, är gravida eller precis fått barn..

Visst jag är överviktig, men de va jag oxå när jag blev gravid med dottern. Försöker öven gå ner i vikt vilket inte verkar gå så bra, de händer inget alls står bara stilla. Men nu har jag gett mig sjutton på att jag även ska ner i vikt även när vi försöker få ett syskon..

• Svar på tråden Vi överviktiga som försöker få barn
  • Anonym (TS)

Hur går de för er alla med viktnedgången?

Jag funderar på att testa nutrilett, är de någon här som tycker de funkar bra och att man ser skillnad? 

Vad ligger era BMI på idag?? Hur många kg har ni kvar till ett normalt BMI??    

• Lilla Jag84

Hej! För mig går det sådär, eller ganska bra får man nog säga.
    Jag försöker äta GI inspirerat så mycket som det går, men på morgonen hinner jag inte med så då äter jag oftast en nutrilett smoothie. den innehåller 200kalorier, säkerligen mycket socker men det känns ändå som det funkar.

Jag har inte testat nutrilett fullt ut, utan byter ut ett mål per dag. Tycker det känns bra iallafall.

Jag har BMI på 35, har 17 kilo kvar till gränsen för BMI enligt gyn. När jag når dit så kan vi få hjälp med ex hormontabletter..
    Så jag kämpar på!

hur går det själv?

• Anonym (TS)

Det går inge inge vidare, eller jag försöker ta små steg känns som de är bra tänkt, vet inte om de är så. Här i stan finns de en runda som många går de är runt hela stan (bor i en mindre stad) den skulle jag vilja gå varje dag, (i normal takt) den tar ca 2 timmar att gå men vill helst inte gå den själv, och de är inte många som kan ut och gå på kvällarna. För jag har tänkt så här att, om jag börjar gå den varje dag och börjar sakta men säkert ändra kosten och ta bort allt onyttigt då borde de ju ge resultat eller?? Jag kommer ju självklart vilja öka takten när man går oxå..

Och på syskonförsök fronten går de väl sådär, jag trodde jag skulle få min mens för någon dag sedan då jag började blöda, men nu helt plötsligt är de inga blödningar alls längre inte ens mörka flytningar. Så har jag haft ont i tjejmagen ungefär som mensvärk. Men den kommer väl snart då den kan hålla på så. Så får helt enkelt se när den kommer helt..

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-09-12 09:18:29 följande:
    Det går inge inge vidare, eller jag försöker ta små steg känns som de är bra tänkt, vet inte om de är så. Här i stan finns de en runda som många går de är runt hela stan (bor i en mindre stad) den skulle jag vilja gå varje dag, (i normal takt) den tar ca 2 timmar att gå men vill helst inte gå den själv, och de är inte många som kan ut och gå på kvällarna. För jag har tänkt så här att, om jag börjar gå den varje dag och börjar sakta men säkert ändra kosten och ta bort allt onyttigt då borde de ju ge resultat eller?? Jag kommer ju självklart vilja öka takten när man går oxå..

Och på syskonförsök fronten går de väl sådär, jag trodde jag skulle få min mens för någon dag sedan då jag började blöda, men nu helt plötsligt är de inga blödningar alls längre inte ens mörka flytningar. Så har jag haft ont i tjejmagen ungefär som mensvärk. Men den kommer väl snart då den kan hålla på så. Så får helt enkelt se när den kommer helt..
    Varför vill du inte gå ensam? Själv tycker jag att det är jätteskönt att vandra själv, lyssna på ljudbok och slippa prata och anpassa mig till någon annans tempo. 
  • Anonym (TS)

För jag är en sån som älskar att gå och prata, dock hänger de ju på vem de är.. Fast jag tycket även om att gå själv och lyssna på musik.. Man kanske skulle göra både och..

• Anonym (Nelli)
    Anonym (TS) skrev 2012-09-13 11:17:44 följande:
    För jag är en sån som älskar att gå och prata, dock hänger de ju på vem de är.. Fast jag tycket även om att gå själv och lyssna på musik.. Man kanske skulle göra både och..

Prata i telefon då? Jag hinner nästan bara prata med kompisar på väg till och från arbetet, men då man åker kollektivt kan man ju inte bli alltför personlig, bättre då på promenad faktiskt :)
  • Lilla Jag84

Jag är också sällskapssjuk när jag ska promenera.
    Då jag är på gymmet tycker jag bäst om att vara själv, men när jag ska ut och gå vill jag gärna ha någon med mig.
    Men man kanske få tvinga ut sig själv ändå ;)

• Anonym

Men ljudböcker då? Gillar ni inte ljudböcker? Finns ju inget bättre sällskap än det! Hjärta

• Anonym (Nelli)
    johmal skrev 2012-09-17 14:54:05 följande:
    Fick ett + idag !!!!! :D

Stort grattis! En Pergo-bebis då eller helt på egen hand?
  • johmal

Japp, en pergo-bebis, trippelkur  !

Vi försökte först 1 år själva, sen har vi fått hjälp i 1 år och 9 månader. Denna gången var det sista försöket innan vi skulle börja med IVF, vi hade fått hem pappren inför IVF och så...

Jag har ju fått falska positiva grav.test förut när man varit för snabb att testa efter ovitrelle-sprutan, men det roliga/konstiga var att den här gången när jag var på VUL den 24 augusti på dag 12 så hade jag bara en äggblåsa på 10mm så läkaren sa att jag inte hade blivit stimulerad den här månaden och att det därför inte var någon idé att ta någon ovitrelle...

Men nu sitter jag alltså här med två positiva grav-test och kan ändå inte tro att det är sant... Jag vill ändå tro att det spökar för mig...

• Anonym (TS)

Grattis till pluset Skrattande 

Ja man kanske borde börja ut och gå själv, ja du prata i telefon vore i och för sig nåt Glad sen kan jag bara ut och gå varanan vecka då maken jobbar skift..  

• Anonym (Nelli)

Så roligt att nån plussar här :)

Nästa vecka ska jag på första läkarbesöket hos IVF-kliniken, hade räknat med att ha kommit under BMI 35 då, men så blir det inte. Jag har aldrig tidigare klarat att hålla diet så här länge tidigare, och det är kanske tack vara den lånsamma viknedgången jag inte trillat dit och frossat/hetsätit (6 veckor och -2,7 kg). 
    Men jag är jätterädd att de ska säga nej på kliniken.

Min kompis har varit i Holland och köpt dietpulver med mjölkprotein istället för sojaprotein, så nu trodde jag att jag skulle kunna köra intensivkur. Men det visade sig att den inte är tänkt som heltidsersättning utan bara att byta ut ett till två mål per dag. Dessutom smakar det... Jag tar en sådan shake på morgonen och kämpar sedan den närmaste timmen med att behålla den...  Skulle inte klara av det om det handlade om 4 ggr/dag.

Till lunch på jobbet tar jag en Nutrilett Hunger Control-dryck+fibertabletter o på e m en knäckemacka med lite cream cheese och försöker sedan äta normal middag. Hittills har jag kört måltidsersättning varannan lunch på jobbet, men med pulvret kan jag köradet varje dag, och dessutom en lunch på helgen, så kanske kan jag få lite bättre resultat nästa vecka. Och hoppas att de inte tvingar mig att väga mig på kliniken :S

• Anonym (Nelli)

Idag ver det en äldre kvinna som erbjöd mig sin plats i T-banan... Visst har jag mage, men jag tycker faktiskt inte att det ser ut som en gravidmage, särskilt inte nu när de första kilona faktiskt lossnat just därifrån. Det var ju välment men blev väldigt genant för mig eftersom hon satt 4m bort och ropade till mig så att alla tittade. *lite ledsen*

Svar på tråden Vi överviktiga som försöker få barn