• Svar på tråden Nyttiga och mättande mellanmål?
  • murranmutt

Smoothie, Yogurt med nötter/kokos/bär, hembakat nyttigt bröd, kokt ägg, frukttallrik..

• adaeze
    murranmutt skrev 2012-06-27 00:33:43 följande:
    Smoothie, Yogurt med nötter/kokos/bär, hembakat nyttigt bröd, kokt ägg, frukttallrik..
    ja yoghurt låter bra. det andra låter också bra såklart men vill gärna ha nåt mellanmål som man kan göra iordning på bara nån minut för annars minskar chansen kraftigt att jag faktiskt kommer välja det nyttiga alternativet om jag har ett snabbt onyttigt alterntiv framför mig :P
  • Soffipropp

Kvarg är ju nyttigt mkt proteiner. Sen kan man blanda det med bär och nötter eller ha i en liten skvätt fun light eller vanlig saft.

• AnnaBr

Jag ater ofta yoghurt och en frukt, andra mellanmal jag ater ar kokta aggvitor, knacke med keso o tomat, selleri med jordnotssmor, liten gronsallad, proteinshake, liten proteinbar med massor med vatten etc. Finns massor med nyttiga alternativ och man kan variera sig valdigt mycket :)

• Haffsorkestern

Keso med rivet äpple och kanel. Orkar man inte riva fungerar skivad också, men rivet är godare.
    Keso med bär och nötter
    Keso med apelsin och lite ingefära
    Keso med tomat och rödlök
    Keso...
    Keso är gott och nyttigt.  

• Pastell

Älskar också Keso och det rekommenderar jag varmt Flört Nyttigt och mycket protein,man blir mätt men ändå inte massor av kalorier i.

Svar på tråden Nyttiga och mättande mellanmål?