• Gloria01

Flyga i vecka 24

Jag ska på semester i grekland om 3 veckor och kommer då vara i vecka 23+1 sen ska jag stanna där i 21 dagar så kommer alltså vara i vecka 26+1 när vi ska flyga hem. Jag har sagt till min barnmorska att jag ska på semester och det tips jag fick från henne var att använda stödstrumpor under flygtiden. Är det något mer man behöver tänka på ?

• Svar på tråden Flyga i vecka 24
  • Teodorra

Ett gravidintyg från bm kan vara bra att ha med sig som visar vilken vecka du är i om flygbolaget undrar. Se över din försäkring så att även bebisen är försäkrad om den skulle få för sig att titta ut under resan. Annars hade jag inget annat när jag flög (nu i v30).

• Ã…sa 473

Inget speciellt tror jag. Forsok fa en flygstol med mycket ben-utrymme som...
    Jag blev illamaende av flygmaten, och det ar nog bra att sta upp och rora pa sig nar man kan, dricka
    mycket vatten etc, men annars kommer jag inte ihag att nagot var annorlund an nar jag flog som icke-gravid..

Jag flog Frankrike-Kanada nar jag var runt den manaden sa en ganska lang flygning, men det gick bra :)

• Gloria01

Jag har fortfarande väldigt liten mage så kan fortfarande dölja magen och har kollat upp flygbolaget som jag ska åka med och dom tillåter gravida att flyga till vecka 36. Får kolla upp med min försäkring dock.

• Teodorra

Intyget kan du få direkt hos bm, kan säkert få det hemskickat för det var väl inte förrän om tre veckor du åker och är borta tre veckor, kan hända mycket med magen på den tiden. Inget måste, bara ett tips Jag fick frågan när jag flög nu och hos det bolaget får men flyga till och med v34.

• Gloria01

Okej. Jag får ringa till min BM och be om ett :) lika bra att göra det. Man vill ju inte fastna där sen :)

• Teodorra

Grekland är ju trevligt men efter tre veckor är det skönt att komma hem

Svar på tråden Flyga i vecka 24