• ELJAC

Var semestra med barn i Sverige? Tips tack!

Hej!
    Vi har ännu inte bokat någon semester än. Tänkte åka någonstans i Sverige. Bo i stuga eller på camping. Har ni några tips? Var finns det trevligaste och prisvärda boendet som passar familj med två så barn (1 år och 2.5 år).

• Svar på tråden Var semestra med barn i Sverige? Tips tack!
  • Vendelsö

Ungefär vart hade ni tänkt åka. Sverige är ju stort - norr söder öst väst?

• ELJAC

Västkusten, runt Göteborg, tror jag. Men det kan lika gärna bli ostkusten.

• Vendelsö

Med så små barn hade jag på västkusten valt Halland för de fina strändernas skull. Vi har hyrt stuga tidigare år i tylösand och Skrea. Apelviken utanför Varberg är också fint. Billigt är det dessvärre inte på något av dessa ställen. Bo i stuga på camping är bra alternativ när man är barnfamilj tycker jag eftersom det finns mycket att göra, lite service och nära till bad.

• JOE01

Ta Varberg istället. Nära till Götet men ändå lugnt och fint. Dessutom har det fina bad. Brukar ha prisvärda hotell men kanske är de fullbokade nu under sommaren.

• chokladgroda

Vimmerby? Eller ta det som ett stopp på vägen. Hört fler med barnfamiljer som varit där över en helg och ingen har sagt ett negativt ord om det. Barnen har hyllat det. Oavsett ålder:)

• Ova

'Vi har också tänkt västkusten med bl.a.Nordens ark. När jag har tittat lite snabbt på vandrarhem/stuga så är det nästan lika dyrt som hotell.

Svar på tråden Var semestra med barn i Sverige? Tips tack!