• Anonym (Lite ledsen)

Man med liten sexlust -tips?

hej!

Detta riktar sig till er som har lite större sexlust än er partner. Ni som ligger tre gånger om dagen får diskutera i de andra trådarna. Min man tar inga initiativ till sex längre, jag får starta alla inviter och försöker verkligen göra det mysigt, duscha och vara fräsch, smeka och ta hand om honom. Hans sexlust är väldigt beroende av jobbsituation, stress mm medans jag tycker man kan ligga lite emellanåt för att komma nära och slappna av. Han är väldigt fysisk annars och masserar osv men när det kommer till sex, så bråkar vi mycket. Det har blivit en känslig fråga nu och då blir det ju helt fel när han känner att "han måste prestera"....Hur har ni gjort?? snälla ge mig tips. Vi har pratat om  det och vi har även bestämt att vi ska prata om det imorgon.

• Svar på tråden Man med liten sexlust -tips?
  • Anonym (Samma situation)

Hej, jag har samma situation fast med min tjej. Vi har haft bekymmer många år och det har varit riktigt tufft. Det viktigaste under processen är att vara rakt med sitt behov. Det här var jag inte i början men är det nu. Jag skulle lätt kunna ha sex flera gånger om dagen om hon hade känt samma sak. Hennes sexlust har aldrig varit speciellt hög men hon är precis som fin partner o stort behov av fysisk närhet. Det är då förbannat frustrerande att krocka på det här området. Det som hjälpte oss mycket i början var att schemalägga sexet för att det skulle bli av. Fungerade ett tag och hennes lust kom tillbaka lite. Sedan har vi försökt hålla igång några ggr i veckan med halvbra resultat. Det handlar mycket om att mötas och försöka förstå varandra. Försök hitta en schemaläggning av det om det fungerar till en början. Sex ger ju lust till mer sex.

• Anonym (L-arginin)

L-arginin kan öka lusten, både för män och kvinnor. Är man stressad på jobbet bör man äta lite extra B-vitamin. Och just kroppskontakt är ju absolut en av de bästa sakernna för att kunna slappna av. Och som "samma situation" säger, sex ger lust till mer sex. Har med hormoner att göra. Men han kanske är för trött? Motionerar han? Det ger ju mer ork så småningom, även om det är slitigt precis när man börjat med det...

• Robespierre

Sug av honom eller erbjud honom att ta dig i stjärten ??? Prövat detta ?

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Fandango2012

Hej. Är din partner i åldern 40+ så be han kolla upp sitt testosteronvärde. Det kan en vanlig husläkare göra.
    Jag har en störning på hypofysens utsöndring av detta hormon och medicineras för detta och nu är min sexlust mycket större än för 2 år sedan.

• Anonym

VilkenL´Arginin  rekommenderar du  Skriv gärna namn och vad den kostar.

• Anonym (Lite ledsen)

hej!
    Tack alla utom robespierre för era råd. Schemaläggning kan vi nog testa. Han är överviktig och jag tycker nog att det blivit sämre när han gått upp i vikt. dessutom orkar han ju inte så mycket i sängen. Han är endast 30 år så han borde ju vara i sitt esse;) 

Vi har lixom väldigt fin intimitet och jag försöker uppmuntra alla försök till sex. Men detta är verkligen hur jobigt som helst för mig. Ska kolla upp tillskotten oxå:) 

• Anonym (L-arginin)

"L-argiplex Man" tror jag. Mellan 250 - 300 kronor för 100 tabletter. Observera att man skall ta 5 tabletter om dagen dessutom, så billig är den inte. men den inkluderar B-vitamin. Alla är ju olika så det är ju inte säkert den fungerar bra på er om ni prövar. Men kanske värt ett försök.

• Robespierre

Var faktiskt inte illa ment

From dream to dream we have always been, like an everflowing stream
  • Anonym (Lite ledsen)

ok, bra Robespierre. Sjävklart har jag sugit av honom men däremot är jag inte intresserad av analsex...

• zannah
    Fandango2012 skrev 2012-06-27 21:14:33 följande:
    Hej. Är din partner i åldern 40+ så be han kolla upp sitt testosteronvärde. Det kan en vanlig husläkare göra.
    Jag har en störning på hypofysens utsöndring av detta hormon och medicineras för detta och nu är min sexlust mycket större än för 2 år sedan.
    Detta med testo brist kan även drabba överviktiga människor, så de är värt att kolla upp! hur lätt som helst och då vet man ju hur de ser ut :) annars är ju vikten en bit att jobba på för ökad lust...
  • Anonym (Marcus)

Jag tror ändå att Robespierre kan ha en poäng rent "principiellt". Nu känner jag ju inte till ert sexliv, men min egna erfarenhet är att sexlivet ofta blir ganska enahanda efter några år; man kör samma gamla vanliga förspel och sedan ett par favoritställningar...

Analsex behöver man ju inte erbjuda (är själv också helt ointresserad!), men jag kan lova att min egen sexlust skulle öka om min fru någon gång skulle suga mig i soffan en stund innan läggdags, eller om hon erbjöd ett bröstknull (idag: "usch vad porrigt, sådant vill jag inte göra"), eller bad mig ta på en vibrerande penisring och sedan visade sin njutning av att få klittan vibrerad, eller kanske tog fram en dildo som jag fick använda på henne, eller lät mig få prova ett par nya ställningar, eller tog en dusch tillsammans med mig, eller låta mig få slicka henne ordentligt, eller vara lite mer högljudd i sängen ibland, eller...ja finns en hel del!

Lycka till!

• Anonym (same)

känner likadant... dock är jag och min partner 20år.. min tjej har extremt låg sexlust och jag har tur om det är 1 gång i veckan, jag är trött på mina kompisar som säger att de gör det FLERA ggr per dag... det har jag aldrig fått, och jag har pratat med henne om detta och då har hon sagt att hon har sexlust ungefär 1 gång i veckan.
    jag skulle utan problem GÄRNA ha sex 3ggr per dag, men för min tjej skulle det räcka med 1 gång i månaden.

vad gör man :/

• Anonym (Förstår dig)
    Anonym (Lite ledsen) skrev 2012-06-27 19:53:48 följande:
    hej!

Detta riktar sig till er som har lite större sexlust än er partner. Ni som ligger tre gånger om dagen får diskutera i de andra trådarna. Min man tar inga initiativ till sex längre, jag får starta alla inviter och försöker verkligen göra det mysigt, duscha och vara fräsch, smeka och ta hand om honom. Hans sexlust är väldigt beroende av jobbsituation, stress mm medans jag tycker man kan ligga lite emellanåt för att komma nära och slappna av. Han är väldigt fysisk annars och masserar osv men när det kommer till sex, så bråkar vi mycket. Det har blivit en känslig fråga nu och då blir det ju helt fel när han känner att "han måste prestera"....Hur har ni gjort?? snälla ge mig tips. Vi har pratat om  det och vi har även bestämt att vi ska prata om det imorgon.
    Känner igen mig i vad du säger. Det är tungt och tråkigt att alltid vara den som tar intiativet. Dessutom lite avtändande faktiskt. Själv tänder jag på att känna att jag är önskad och eftertraktad. Jag gjorde såhär. Inga inviter, inga kyssar, inga kramar. Kysste han mig eller gav mig en kram så fick han naturligtvis tillbaka. Men inget intiativ från min sida. Jag blev tyst och tillbaka dragen. Det var skitsvårt. Hela min kropp bara längtade efter honom. Men det gav ganska snabbt resultat. Jag bestämde mig för att hålla ut en vecka ialla fall. Men det behövdes bar 3 dagar. Uppenbarligen betedde jag mig så mycket annorlunda än för bara någon dag sedan så han fick en varningsklocka. Man saknar ju inte kon förräns båset är tomt så att säga. Prova
  • Anonym

Har problem med att min pojkvän sedan några år har svårt att se mig på ett sexuellt sätt.. Han älskar mig väldigt mycket och tycker jag är het och snygg.. MEN.. Han får ångest när det kommer till den sexuella biten, och han vet inte vad som ska göras för att lösa det.  Vi dalar just nu mellan att göra slut och försöka komma med förslag vad man kan göra..

Ni män.. Finns det något som får igång er igen? Terapi? Övningar? Eller är det., som killen säger, "avtändande" att försöka med något som ska gå naturligt??

• Anonym (Lite ledsen)

hej igen:)

Vi är nog båda två ganska fria i våra tankar. Vi har sexlexaker, har haft sex på olika platser, duschar ihop, åker iväg på hotellnätter osv. Nu i söndags bråkade vi jättemycket om sexlivet och brist på hans initiativ. Det var hemskt. Men sen hade vi sex i både skogen och hemma;) JAg hade dessutom glömt berätta för honom de områden han faktiskt blivit bättre på. Det kan nog vara ett tips. Jag tycker att det har blivit en bättring på hans intresse av min lust. Och det hade jag glömt säga. Sånt uppmuntrar ju. Det är bara svårt att ta upp detta utan att han känner sig "dålig" och får prestationsångest. Men vi ska bo i en svit nu tors-fredag och det kan nog få igång oss.

kram till er   

Svar på tråden Man med liten sexlust -tips?