• Anonym

Ni som faktiskt fått upp sexlusten?

Jag har så länge jag kommer ihåg det haft oerhört låg sexlust, tror verkligen inte att det beror på något underliggande problem som spökar utan den är helt enkelt bara låg.

Har provat l'argiplex och har provat olika typer av p-piller etc inklusive att vara helt utan men... inget.

Är det någon här inne som har haft väldigt låg sexlust men som har fått högre sexlust med hjälp av något? Vill jättegärna få tips på vad jag kan göra.

• Svar på tråden Ni som faktiskt fått upp sexlusten?
  • Anonym

Jag hänger på, vill också ha tips.

• LiveHappy

Rosenrot tror jag ska vara bra. :)

• jagsmygerut

Äta hälsosamt motionera ha fint hemma och skratta massvis fungerar för mig. Att vara ledsen trött trycka i mig bakverk och vara uttråkad hjälper inte så att säga, sen tror ja andra grejer förhöjer upplevelsen.

• Anonym (inget)

Nej inget har hjälpt, jag har den sexlust som jag har. Varför måste du höja din sexlust för? Vill du det själv eller?

• msmalin

Mycket spontana kramar och kroppskontakt får mig att vilja oftare. En snabb smekning över ryggen i förbifarten och liknande. Känner man sig åtrådd vill man mer tror jag

• jonas1974

Det är lite som att laga mat till sig själv..Man har ett initialt motstånd.
    Ha sex på morgonen fast du inte har lust, på´t igen på kvällen och onanera dagen efter, liksom kickstarta.
    Jag kan vara likadan, skulle jag hamna i fel sällskap, skulle jag nog klara mig utan sex en längre tid.

• Som snö

Byta ut den gamla tråkiga partnern, mot en ny, yngre och bättre funkade fint för mig!

• jonte02

Intressera dig för sex. Tänk sex. Om du vill. Lär dig mer om dig själv och din kropp. Vad triggar dig? Onanera och utforska din kropp. Mkt sitter i huvudet. 

• Anonym (ofta sugen)

Som de ovan skrivit, tänk sex! tankar triggar tankar! Tänk ut scenarior du skulle vilja göra med din partner. För mig kan det trigga att ha nya fina underkläder och jag tänker att de kommer att göra min partner upphetsad. Skicka sexiga sms till varandra med vad ni vill göra till kvällen, ladda upp så att din upphetsning höjs under hela dagen.
    En  fundering, har ni bra sex? Alltså, blir du tillfredsställd på det sätt du behöver?
    Man kan också gå en sexkurs tillsammans, en fantastisk upplevelse med fokus på beröring, bekräftelse och lite olika tekniker, prova! Kolla på cirkuseros.se

Lycka till! 

• Anonym (jorå)
    Som snö skrev 2012-06-28 07:52:49 följande:
    Byta ut den gamla tråkiga partnern, mot en ny, yngre och bättre funkade fint för mig!

Funkade för mig också!

Den gamla tråkiga partnern och jag hade inget bra förhållande. Vi tjurade mest på varandra och inte var han bra i sängen heller. Han var nöjd när han fått sitt. Nä, men i alla fall så för mig så blev jag sugen (tillsammans med tråkiga partnern) ifall det var snyggt hemma, han lyssnade på mig och pratade med mig. För det mesta behandlade han mig som om jag var hans morsa och han var trotsig tonårsson som inte ville passa tider eller berätta vilka han umgås med. Vem vill ligga med sin son, liksom?

Annars så tycker jag att jag fått nytändning av att titta på porrfilmer, inte de där tjejen skriker av njutning när mannen sprutar henne i ansiktet, utan mer amatörporr - filmer där man ser att båda njuter (och ingen fejkar)   
  • Anonym
    Som snö skrev 2012-06-28 07:52:49 följande:
    Fast jag gillar verkligen min man på alla sätt. Jag har bara ingen lust till sex.
  • jonte02
    Anonym skrev 2012-06-28 13:21:22 följande:
    Fast jag gillar verkligen min man på alla sätt. Jag har bara ingen lust till sex.
    Sexuell attraktion!? Känner du något?...pirrar det, vill du ha honom? Känner du något om du tittar dig omkring? Finns det någon kollega som du tycker ser bra ut? Fantiserar du om andra?

Det finns ju de som är assexuella, men det har jag ingen erfarenhet av. För mig känns det lika främmande som att alla barn har kolik till höger och vänster.
  • Anonym

Om den sexuella attraktionen har dalat av (pga en längre tids sjukdom).. Är det något som kan räddas? VILL räddas?  Dvs, kan man "få upp" den känslan för sin partner igen eller är det kört på det planet? Att den nuvarande partnern på något vis förknippas med ångest och prestationer? Och att det enda möjliga är att gå skilda vägar?? Är i en liknande situation, fast år andra hållet än TS, dvs min man vill inte...

Det intressanta för oss på "andra sidan" är ju om VILJAN finns för den som dalar i lusten.. Är det allmänt kring sex eller är det för sex med just den partnern..?

• Anonym

För mig har det aldrig handlat om partners. Haft snygga partners som varit väldigt bra i sängen, och när jag väl har sex så är det ju bra, men jag är aldrig kåt och liksom... wowvadsnygghanärochvadjagvillhasex!! Det är DEN känslan jag vill ha.

• Anonym
    jonte02 skrev 2012-06-28 13:27:18 följande:
    Sexuell attraktion!? Känner du något?...pirrar det, vill du ha honom? Känner du något om du tittar dig omkring? Finns det någon kollega som du tycker ser bra ut? Fantiserar du om andra?

Det finns ju de som är assexuella, men det har jag ingen erfarenhet av. För mig känns det lika främmande som att alla barn har kolik till höger och vänster.
    Nej, just nu är det ingen som får mig att känna mig pirrig. Är nog tillfälligt asexuell, det har varit annorlunda tidigare i mitt liv och förhoppningsvis ändras det igen. Men det är ju rätt trist liksom.
  • Anonym (Prova något nytt)

Sexlusten kan ökas med orgasmisk meditation. En praktikform som fokuserar den kvinnliga orgasmen. Vad som kallas 'gential stroking' har en tusenårig tradition och är av OneTaste i USA förpackad i en specifik meditationspraktik som vi kallar OM. Lär mer på www.orgasmicrelations.com

Svar på tråden Ni som faktiskt fått upp sexlusten?