Vinga84 skrev 2012-07-03 20:07:55 följande:
Tack vad gulligt av dig

. Jag tar tacksamt emot dina egna recept med. Varför väljer du att äta low fat raw dieten? Hur länge har du ätit så?
Jag har faktiskt inga egna recept... Jag har en tanke på hur man kan göra "gröt", men det är inget jag har gjort..
Idén ser ut ungefär såhär:
mixa några bananer (valfri mängd, man kan ju behöva göra olika mycket) och blanda med en/några finhackad(e) banan(er)

Jag tänkte göra så i jul, hehe..
Och zuccinipasta med tomatsås. Dock har nog båda de som jag tipsade om ett recept på det

Jag tycker inte om att laga mat och orkar inte med att diska saker, så jag brukar bara ta ett gäng frukter/grönsaker och äta som de är
Jag väljer det främst för att testa om det är den kosten jag mår bäst av. Jag har mått dåligt länge på "normal kost" och "vanlig" vegetarisk kost. Jag ramlade över "durianrider" på youtube, och han äter LFRV. Det lät vettigt och jag ville testa. Först var det väldigt jobbigt med de stora mängderna man behöver äta. Nu har jag ätit LFRV i några månader (4 månader kanske). Inte särskilt lång tid, och jag anser inte själv att jag har testat kosten tillräckligt länge för att kunna rekommendera den fullt ut till andra (jag anser inte att den är dålig, men jag vill inte tipsa någon om kost eftersom att det kan vara individuellt).
Jag har gått igenom en period för ca 7 månader sedan då jag bara åt grönsaker och nötter (jag hade ingen aptit på annat, var otroligt trött på att bli trugad till att äta godis för att "det är det normala" m.m.). Det som jag känner skillnaden i är att
placken/tandstenen på mina tänder har försvunnit helt.