• Omorfia

Svår mensvärk när mensen kom tillbaka?

Jag födde andra barnet för 11 veckor sen och har blött sen dess. Blödningen har ändrat karaktär några gånger under den här tiden, men den senaste veckan så har den gått från klarröd till mörk och jag har haft molvärk av och till. Ikväll har värken tilltagit och jag är illamående. Nu kommer smärtan i intervaller och känns som riktiga värkar. Jag har kräkts lite och fryser, vet inte om jag har feber. Har tagit Alvedon och voltaren.
    Jag har tidigare endast haft mensvärk i undantagsfall, och aldrig så här illa. Nån annan som upplevt samma sak? Jag vet fan inte hur jag ska kunna sova inatt.

• Svar på tråden Svår mensvärk när mensen kom tillbaka?
  • SandraP81

Tycker absolut du ska kontakta sjukvården, ring 1177 redan ikväll. Du behöver nog kolla upp det där.

• Emmalinnéa
    Omorfia skrev 2012-06-27 23:10:13 följande:
    Jag födde andra barnet för 11 veckor sen och har blött sen dess. Blödningen har ändrat karaktär några gånger under den här tiden, men den senaste veckan så har den gått från klarröd till mörk och jag har haft molvärk av och till. Ikväll har värken tilltagit och jag är illamående. Nu kommer smärtan i intervaller och känns som riktiga värkar. Jag har kräkts lite och fryser, vet inte om jag har feber. Har tagit Alvedon och voltaren. Jag har tidigare endast haft mensvärk i undantagsfall, och aldrig så här illa. Nån annan som upplevt samma sak? Jag vet fan inte hur jag ska kunna sova inatt.
    upplevde samma sak efter min andra bebbe, satt i duchen och såg att efter varje sammandragning/värk så kom det klumpar med levrat blod också...jag mådde fruktansvärt men det gick över tillslut efter lång tid jag gick inte till läkaren. Är du orolig så bör du gå dit.
  • Omorfia

Tänkte ringa MVC i morgon. Har hela tiden avvaktat att avslaget ska ta slut innan jag bokar efterkontrollen men det känns som det är dags. Jag hoppas att det avtar snart. Har ett nära förhållande till min vetekudde nu..

Det har inte gjort så här ont tillräckligt länge för att jag ska söka sjukvård och jag blöder inte mer än vanligt så jag avvaktar ett tag.

Svar på tråden Svår mensvärk när mensen kom tillbaka?