• Anonym

Vem ska stå för kostnaden.

Dotterns kompis bor halvtid hemma hos sin mamma och halvtid hos familjehem. Nu är det så att mamman ska in på behandlingshem och barnet ska då heltid bo hos familjehem. Barnet har en kanin som hon har hemma hos mamma, familjehmmet vill inte ta hand om kaninen. 

Kaninen kommer troligtvis att istället bo hos oss, men vem ska stå för kostnadsersättningen. Det kostar trots allt en del att ha en kanin till hemma hos oss. Är det mamman, som inte kan ta hand om kaninen eftersom hon ska på behandlingshem eller familjehmmet som inte vill ta hand om kaninen? Finns den nån praxis?

• Svar på tråden Vem ska stå för kostnaden.
  • Qliana

Jag skulle frågat den person som är ansvarig för placeringen troligtvis socialtjänsten. Det borde gå att lösa.

• Anonym

En kanin kostar typ50-100 kr i månaden. Kontakta hennes kontaktperson om du bryr dig om såna småsummor

• Dandountiii

jag skulle inte bryt mig om vem som står för kostnaden jag gör en tjänst till en vän (din dotter ställer upp för sin kompis)

• lullens
    Dandountiii skrev 2012-06-28 08:04:41 följande:
    jag skulle inte bryt mig om vem som står för kostnaden jag gör en tjänst till en vän (din dotter ställer upp för sin kompis)

Det skulle jag med, om jag hade ekonomin till det!

Annars får du kontakta hennes kontaktman, borde nog vara på soc.
  • Anonym

Stackars lilla flickan som ej kan bo hos sin mamma, hon har det inte lätt! Har ni verkligen inte möjlighet att hjälpa henne med lite hö och vatten till hennes kanin?

Svar på tråden Vem ska stå för kostnaden.