• Anonym (orkar inte.)

är jag galen?

Jag kan tänka mig att köpa pergotime på svarta marknaden. Är jag dum då

• Svar på tråden är jag galen?
  • NKmamma

Ja det är dumt. Vem vet vad det är du får.
    Har du problem med ägglossningen? 

• slamkrypare

Ja, självklart är det dumt att stoppa i sig läkemedel utan att ha en läkarkontakt. Dessutom är det väl olagligt att köpa receptbelagd medicin på det sättet. Du kan ju inte heller kontrollera själv att du verkligen får det du tror att du har beställt.
    Varför vill du ha Pergotime och varför får du det inte utskrivet?

• Anonym (orkar inte.)

Alltså jag har kontakter som använder detta. Den räknas som doping. Japp det är olagligt. Jag får inte det på grund av min vikt. Har försökt med allt. Både jag och gubben äter profertil. Har försökt i 2,5år.

• Loriyana

Om jag inte kunde få barn hade jag nog gjort vad som helst.

• NKmamma
    Anonym (orkar inte.) skrev 2012-06-29 00:35:00 följande:
    Alltså jag har kontakter som använder detta. Den räknas som doping. Japp det är olagligt. Jag får inte det på grund av min vikt. Har försökt med allt. Både jag och gubben äter profertil. Har försökt i 2,5år.

Helt krasst så försök att gå ner i vikt, det kan ju göra all skillnad i världen.
    Kämpa på!  
  • Tealhawk
    Anonym (orkar inte.) skrev 2012-06-29 00:35:00 följande:
    Försök ta tag i vikten istället. Såpass ohälsosam vikt att det påverkar fertilitet är även en ohälsosam vikt att ha som förälder.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (orkar inte.)

Alltså allt tyder på att jag är frisk. Jag var 3kg från deras gräns. Fick blank nej... Har tappat 85kg för gå upp. 40kg igen.

• NKmamma
    Anonym (orkar inte.) skrev 2012-06-29 00:52:11 följande:
    Alltså allt tyder på att jag är frisk. Jag var 3kg från deras gräns. Fick blank nej... Har tappat 85kg för gå upp. 40kg igen.

Trots att du gått upp igen så måste jag säga att det var verkligen duktigt.
    Kan du gå ner 85 så kan du gå ner 40 .

Förstår din desperation fullständigt.

• slamkrypare

Viktgränsen finns ju av en anledning, hur tråkigt det än verkar så är det inte för att jävlas som de sätter stopp. Dels för att det kan vara rent av farligt för både dig och barnet vid en eventuell graviditet och det vill man inte bidra till. Men så handlar det också om pengar, ägglossningsstimulering har inte lika bra verkan när man är mycket överviktig och man vill inte slösa resurser på dåliga förutsättningar för att lyckas.

Men du skriver att allt tyder på att du är frisk, har du alltså regelbunden mens? I så fall är det ingen större mening med att äta Pergotime, det ökar chansen endast ytterst marginellt. Då ska du nog hellre jobba vidare med vikten och gå vidare till IVF istället.

• Anonym (orkar inte.)

Nu har jag beställt. Jag vägde som jag gjorde med sonen. Perfekt graviditet och perfekt förlossning. Men nu tar det sig inte....

• Anonym

Fattar inte varför du ska göra det!!

Du kan få för många ägg, cystor och allt möjligt, man ska kollas varje månad på gyn..

hur länge har ni försökt då? 

Svar på tråden är jag galen?