Anonym (rädd) skrev 2012-07-02 22:41:37 följande:
Jag tycker att jag inte luktar något där nere samt inga konstiga flytningar, men man kanske inte alltid får en symptom ? Eller ?
Jag är 32 år nu, när började man med proven var det när man var 23 eller liknande..
Iaf så gjorde jag dom 3 ggr , med det mellanrummet som är inom landstinget här i Norrland. Visade aldrig något.
Nu den senaste gången jag fick en "inbjudan" till ett test avbokade jag den, tror det var förra året.
Jag slutade med p-piller 2010 och fick inte tillbaka min mens, sedan gjorde dom ett gyntest och allt såg bra ut och sedan skulle jag vänta... tills 1,5 år hade gått då kunde vi fortsätta "leta fel" , det kunde ta länge för kroppen att "komma igång" eftersom jag hade ätit p-piller i flera år, drygt 12 år .
Så nu har jag gått privat hos en jättduktig gynekolog men hon har aldrig ens nämnt detta med cellprovet, och hon har ju gjort gyn undersökningar VUL osv, fast man kanske inte kan se det utanpå, men man tycker att borde det vara en sak som kan " förstöra" drömmen om ett barn, så borde dom väl vara lite mer "på" och fråga samt kanske göra ett extratest, förstår ni hur jag menar ?
Jag blir iaf rädd när folk skriver att det KAN vara en faktor, måste nog prata med min gynekolog om detta efter sommaren, hon har semester nu..
Det "symptom" jag haft vid förändrignar (om det nu är pga det), är att jag haft spottings, småblött nån dag innan mens. Men kan likväl bero på annat, men det va iaf det som fick mig att gå och ta cellprov.
Sen så brukar det nog vara vanligare att man själv ber om ett test, det gjorde jag. Annars blir man ju kallad där det är dax. Och innan dess får man säga till om det. Min andra gyn ville INTE ta cellprov på mig just för att det "bara" gått 1½ år sedan förra, han sa att det inte behövdes. Går nu till en annan gyn, och det va ingen tvekan om att ta testet när jag bad om det och tur är det, för jag behöver ju koniseras (ta bort förändringarna).
Varför blir du rädd över att detta kan vara en faktor? :)
Det går ju att lösa såfall :)
Oavsett så inte för barntillverkningen skull, utan för din egna, så kolla!