Hur ska jag göra?
Hejsan,
jag och min man har varit ett par i 6½år vi har 2 barn tillsammans 3år respektive 2 månader. Han hjälper nästan aldrig till hemma! Han är den som klipper gräset och skottar och kan även plocka ur diskmaskinen och sånna små saker när jag ber honom men allt annat gör jag som storhandlar, städar, plockar varje dag, tvättar etc etc. Jag ammar på nätterna och ändå får jag bråka varje morgon för att han ska gå upp med vårt äldsta barn när jag ligger kvar och ammar. När jag tar upp sånna här saker blir det alltid bråk och jag vet helt ärligt inte hur mycket längre jag orkar. Hur ska jag göra? Han jobbar ju normalt sett och jag är mamma ledig men nu ska han vara hemma och vara föräldraledig ända till mitten av september och då tycker jag verkligen att vi kan dela på hushållssysslorna. Annars är hans kommentar bara men du går ju hemma hela dagarna...
Just nu känns det som jag skulle ha det lättare ensam för då behövde jag bara plocka undan efter mig och barnen. Men samtidigt älskar jag honom, jag vill ju leva med honom och jag vill att mina barn ska växa upp i en kärnfamilj.
Han är uppväxt i en familj där pappan ALDRIG skulle göra hushållssysslor och han påverkar även min man i detta och han anser att det är så det är.