• avil

hur mycket pengar gör man av med på 1v i turkiet??

Lätt att svara på?? Ja.......så klart fattar jag att det är olika!!
    Men jag o 15årige dottern far själv. O ska mest sola bada slappa,gå o strosa på stan,äta o kanske på nån utflykt,o så klart hamam
    Vad gör vi av med?? hur mycket fickpengar går åt? vi kommer antagligen handla typ frukostyoghurt till rummet ,o sen äta lunch o middag ute.....vad kan man tippa på?? Vill ju inte dösnåla,fast vi kommer nog msst dricka ,o typ dela en pizza till lunch å så.....  

• Svar på tråden hur mycket pengar gör man av med på 1v i turkiet??
  • Sömntutan

Ja alltså Turkiet är ju inte jättebilligt längre. Det beror ju såklart på hur mycket man ska shoppa och vart man äter. Klart man han leva billigt om man vill, men som du skriver så vill man ju inte snåla heller.
    Jag skulle nog ta med ca 7000:-. Det är 500:-/ pers och dag. Kanske högt räknat, men jag skulle vilja vara på den säkra sidan.

• ztyle

Vi hade all inklusive på vårt hotell. Brände ändå lätt 10 000. För det första är det inte billigt i Turkiet längre.

• Sömntutan

Vi hade också all inclusive när vi var där sist och gjorde då av med ca 7000:-. Då var vi där i två veckor och var två vuxna och två barn. Vi shoppade inte speciellt mycket och åt bara ute en gång under vistelsen. Den middagen gick på över 500:- för oss fyra och då åt vi inget märkvärdigt direkt.

• avil

har varit där,o visst inte jättebilligt,men inte jättedyrt heller..........skulle jag säja. hade egentligen räknat 1000kr /dag.
    Så då hade jag väl tänkt ganska lagon då...Vi har INTE all in. Vill inte bara vara på hotellet,utan ska fara runt lite o så....... 

• avil

var på mallis förra åter MED allin-gjorde inte av med en extra krona istort sett . Fattar inte vad ni handlade som gjorde av med så mycket pengar MED allin?
    jaja,mycket kläder o prylar antagligen-vi är inte ute efter att direkt shoppa alls,bara nån fånig souvenir typ...... 

• Sömntutan
    avil skrev 2012-06-30 10:04:15 följande:
    var på mallis förra åter MED allin-gjorde inte av med en extra krona istort sett . Fattar inte vad ni handlade som gjorde av med så mycket pengar MED allin?
    jaja,mycket kläder o prylar antagligen-vi är inte ute efter att direkt shoppa alls,bara nån fånig souvenir typ...... 
    Man kan ju faktiskt ha "all in" och hitta på saker att göra utanför hotellet. "All in" betyder ju bara att mat och dryck ingår, inte aktiviteter som du vill göra på sidan om. Vi var på några utflykter, shoppade lite, köpte väl lite snacks på kvällarna osv. Frågan är när du var i Turkiet senast?
    ÄL 23-24 juni, BIM ?, 3:e försöket 3:e barnet
  • avil

2år sen var jag där. Men det där att det har blivit SÅÅ dyrt,håller ju inte riktigt-visst dyrare än det kanske har varit .Men hur som är det ju ändå billigare än att gå ut o äta här.....O vi var i cypern  för ca 3år sen-då varnade alla att det var SÅÅ dyrt,o ta med STORBÖRSEN,jag blev rent ut rädd.Inte var det så dyrt. Visst säkert dyrare än det varit,men då var jag ju inte där........Så jag är beredd att det inte är priser som i vietnam/thailand typ......

• avil
    Sömntutan skrev 2012-06-30 10:11:01 följande:
    Man kan ju faktiskt ha "all in" och hitta på saker att göra utanför hotellet. "All in" betyder ju bara att mat och dryck ingår, inte aktiviteter som du vill göra på sidan om. Vi var på några utflykter, shoppade lite, köpte väl lite snacks på kvällarna osv. Frågan är när du var i Turkiet senast?

visst,visst! Men för att nytta allt man redan betalat för med att ha bokat allin,så var vi på hotellet,o stranden.Åt inte på annat ställe.....Men det är ju en egen bedömning,hur man vill göra.Just den resan var en  total "ligga oslappa och äta o tadet lugnt o mysa resa"!
    Den vi kommer att göra nu är en examenspresent till dottern som gått ut 9an med bra betyg . O vi får lite egentid mamma-dotter,som är svårt att ha fullt ut med andra barn i familjen. Så nu ska vi mest slappa,sola,o strosa lite..... Vi shoppar ju inte direkt,o äter ju så mycket heller då det är så varmt.Då äter vi oftast mer lätt mat,dela en pizza,eller nån sallad eller så..... 
  • Farfalla

Kom hem i förrgår.. Om ni ska äta ute antagligen en billigare lunch och lite dyrare middag skulle jag säga att det kostar kring 250kr pp per dag. Alla orter är ju säkert olika vi var till Marmaris. 
    Vatten kostar inte alls mycket, förök hitta en mataffär brevid.. 

Rasmus och Jolinas mamma.. <3
Svar på tråden hur mycket pengar gör man av med på 1v i turkiet??