Han blir så sur när jag säger nej!
Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 5 år nu och det senaste året har vi försökt få till en graviditet. Problemet är att min sexlust är nästintill noll numera vilket är vansinnigt jobbigt både för mig och min sambo men troligtvis mest för min sambo som dagligen ger mig sura kommentarer om hur lite sex vi har :( Han har sagt att han kan "nöja sig" med att bara ha sex varannan dag! I dagsläget har vi sex i snitt 1 gång i veckan förutom när det är dags för ÄL då vi har sex några dagar på rad.
Så fort vi bråkar numera kommer detta upp och det verkar som om han tror att allting löser sig bara vi har mer sex! Han skulle tex inte vara sur lika ofta, hjälpa till mer hemma, äta mindre onyttigheter, vara snällare mot mig osv osv... Han lägger alltså hela skulden på mig att vi har det tufft just nu som om jag har valt att inte ha någon sexlust.
Har försökt förklara för honom att vi är två i förhållandet och att vi både måste ta ett ansvar för att få vårt sexliv att fungera men han fortsätter att sura som en liten unge och nu senast igår kläcker han ur sig att så länge vi inte har ett fungerande sexliv (mer kvantitet då alltså, kvalitén är det inget fel på :P ) så FÅR INTE jag en bebis... Tydligen är det en present han GER mig för att jag varit snäll... eller nått...
Känns som om jag skulle kunna skriva en roman kring detta men bör väl försöka runda av för att någon ska orka läsa igenom mitt "gnäll", min fråga är alltså: vad gör jag? Hur får jag igång min sexlust igen och hur får jag min sambo att bli lite mer förstående? Hans eviga sura kommentarer hjälper ju inte gärna!
Vi har försökt med en del saker för att få fart på eländet (mig), romantiska middagar, massager, duscha tillsammans osv och det fungerar ju fint just då men vem har tid och ork att "piffa till det" så varje gång?
Bör även tilläggas att jag varit sjuk mycket och ofta de sista åren med en hel del mediciner som antagligen inte heller gjort saken bättre (fibromyalgi, IBS, gallsten)
Någon som kan puffa oss i rätt riktning?