• Anonym (Frustrerad)

Han blir så sur när jag säger nej!

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 5 år nu och det senaste året har vi försökt få till en graviditet. Problemet är att min sexlust är nästintill noll numera vilket är vansinnigt jobbigt både för mig och min sambo men troligtvis mest för min sambo som dagligen ger mig sura kommentarer om hur lite sex vi har :( Han har sagt att han kan "nöja sig" med att bara ha sex varannan dag! I dagsläget har vi sex i snitt 1 gång i veckan förutom när det är dags för ÄL då vi har sex några dagar på rad.

Så fort vi bråkar numera kommer detta upp och det verkar som om han tror att allting löser sig bara vi har mer sex! Han skulle tex inte vara sur lika ofta, hjälpa till mer hemma, äta mindre onyttigheter, vara snällare mot mig osv osv... Han lägger alltså hela skulden på mig att vi har det tufft just nu som om jag har valt att inte ha någon sexlust.

Har försökt förklara för honom att vi är två i förhållandet och att vi både måste ta ett ansvar för att få vårt sexliv att fungera men han fortsätter att sura som en liten unge och nu senast igår kläcker han ur sig att så länge vi inte har ett fungerande sexliv (mer kvantitet då alltså, kvalitén är det inget fel på :P ) så FÅR INTE jag en bebis... Tydligen är det en present han GER mig för att jag varit snäll... eller nått...

Känns som om jag skulle kunna skriva en roman kring detta men bör väl försöka runda av för att någon ska orka läsa igenom mitt "gnäll", min fråga är alltså: vad gör jag? Hur får jag igång min sexlust igen och hur får jag min sambo att bli lite mer förstående? Hans eviga sura kommentarer hjälper ju inte gärna!

Vi har försökt med en del saker för att få fart på eländet (mig), romantiska middagar, massager, duscha tillsammans osv och det fungerar ju fint just då men vem har tid och ork att "piffa till det" så varje gång?

Bör även tilläggas att jag varit sjuk mycket och ofta de sista åren med en hel del mediciner som antagligen inte heller gjort saken bättre (fibromyalgi, IBS, gallsten)

Någon som kan puffa oss i rätt riktning? 

• Svar på tråden Han blir så sur när jag säger nej!
  • Trolltoka

Och han tror på fullaste allvar att du blir mer sugen på att ha sex med honom om han håller på och fjantar sådär?

Du får väl kontra med att om han vill att du ska få upp lusten och orken till mer sex så får han allt ta och deltaga mer i hemmets sysslor. Fast då hamnar man väl rätt snart i ett dödläge kanske...

trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Anonym (Robert)

Oj, det där låter ju exakt som min fru och jag för 4-5 år sedan... Och för oss löste det sig inte förrän ca 2 år efter vi fått barn, då ökade min frus sexlust igen och vi har nu ett sexliv som båda verkar nöjda med (ca 3ggr i veckan de första veckorna efter hennes mens, sedan brukar hennes lust avta igen någon vecka före mens).

Mitt enda tips eller vad jag tror kan ha påverkat min frus lust, är att i samband med att vi började ha mer sex så började jag också onanera betydligt mindre vilket på något sätt också verkar ha gjort mig lite mer "uthållig" i henne (kommer inte lika snabbt) så att min fru får lite mer ut av själva samlaget (orgasm oftare). Hon "kräver" inte orgasm vid samlaget varje gång, men till skillnad mot många kvinnor kan hon komma av "vanlig" penetration och verkar uppskatta att det tar lite mer än 3-4 minuter för mig nu. Bara en teori jag har; kan inte se att ngt annat ändras förutom att hon blivit mamma nu...

Hoppas det löser sig för er - och sök hjälp SNART om ni inte blir gravida!! (IVF tar lång tid och åren går...)

• Delia

Vilket charmtroll, du kanske borde byta ut honom mot någon som inte bara tänker på sig själv. Jag skulle varken ha sex eller vara tillsammans med en sån människa.

• jådåsåatt

Fast jag kan förstå honom lite. Du har bara lust en gång i veckan förutom vid ÄL, då blir lusten helt plötsligt så stor att du kan ha sex flera dagar på rad. Hade jag varit en man hade jag känt mig lite som en utnyttjad avelstjur.

• Delia

Men när man försöker skaffa barn handlar det ju inte alltid om lust, särskilt inte om man har hållit på ett tag.

• Anonym (idiot)
    nevermind skrev 2012-06-30 11:29:11 följande:
    Vilken gris!!

Kunde inte sagt det bättre själv. Vet inte vad jag ska ge för råd, han beter sig som en liten skitunge.
  • Anonym (Frustrerad)
    jådåsåatt skrev 2012-06-30 08:57:36 följande:
    Fast jag kan förstå honom lite. Du har bara lust en gång i veckan förutom vid ÄL, då blir lusten helt plötsligt så stor att du kan ha sex flera dagar på rad. Hade jag varit en man hade jag känt mig lite som en utnyttjad avelstjur.
    Naturligtvis är min lust inte högre vid ÄL, däremot är min motivation att ha sex oavsett betydligt högre då :) Men visst förstår jag din poäng och det är också en av kommentarerna jag får av min sambo.

Visst är det ett omoget beteende och grisigt men trots det så älskar jag ju honom och vi har fantastiskt bra sex när vi väl har sex. Det är ju honom jag vill leva mitt liv med och hans barn jag vill bära så jag vill såklart att vi ska hitta en lösning på detta.

Så om ni bortser från hans reaktioner en liten stund och kanske kan ge råd på hur jag får min lust tillbaka? Kan man få hjälp via sjukvården kanske och vart vänder man sig då?
    Anonym (Robert) skrev 2012-06-30 06:28:13 följande:
    Oj, det där låter ju exakt som min fru och jag för 4-5 år sedan... Och för oss löste det sig inte förrän ca 2 år efter vi fått barn, då ökade min frus sexlust igen och vi har nu ett sexliv som båda verkar nöjda med (ca 3ggr i veckan de första veckorna efter hennes mens, sedan brukar hennes lust avta igen någon vecka före mens).

Mitt enda tips eller vad jag tror kan ha påverkat min frus lust, är att i samband med att vi började ha mer sex så började jag också onanera betydligt mindre vilket på något sätt också verkar ha gjort mig lite mer "uthållig" i henne (kommer inte lika snabbt) så att min fru får lite mer ut av själva samlaget (orgasm oftare). Hon "kräver" inte orgasm vid samlaget varje gång, men till skillnad mot många kvinnor kan hon komma av "vanlig" penetration och verkar uppskatta att det tar lite mer än 3-4 minuter för mig nu. Bara en teori jag har; kan inte se att ngt annat ändras förutom att hon blivit mamma nu...

Hoppas det löser sig för er - och sök hjälp SNART om ni inte blir gravida!! (IVF tar lång tid och åren går...)
    Tack! Skönt att vi inte är ensamma. Ska ringa och söka hjälp efter sommaren, lär ju inte få någon tid nu under semestern iaf.

• pingvin

Jag förstår honom. Sexuell frustation sätter sig på humöret och gör att man blir vresig och oharmonisk. Uppenbarligen kan du motivera dig till att sex för att bli gravid men inte för att han ska må bra och för att få relationen att fungera. Jag förstår att han tvekar till att skaffa barn med dig om sexlivet funkar så dåligt redan nu.  Det lär inte bli bättre sen.

• Anonym (idiot)
    pingvin skrev 2012-07-01 18:27:46 följande:
    Jag förstår honom. Sexuell frustation sätter sig på humöret och gör att man blir vresig och oharmonisk. Uppenbarligen kan du motivera dig till att sex för att bli gravid men inte för att han ska må bra och för att få relationen att fungera. Jag förstår att han tvekar till att skaffa barn med dig om sexlivet funkar så dåligt redan nu.  Det lär inte bli bättre sen.

Haha, du har inte läst tråden ordentligt ser jag.
  • pingvin
    Anonym (idiot) skrev 2012-07-01 18:29:08 följande:
    Haha, du har inte läst tråden ordentligt ser jag.
    jo
  • Adonis1966

Kan inte finnas många här som gillar att bli sexuellt avvisade av sin egen partner.
    Oavsett om man är man eller kvinna.
    Att vara synkade på det sexuella planet är minst lika viktig som annat i ett förhållande.

Så du kvinna eller man som har en kåt älskling:
    Det finns andra som uppskattar en han/hon.

• Anonym
    pingvin skrev 2012-07-01 18:27:46 följande:
    mycket bra kommentar. kvinnor hatar när de måste ha sex. och är det mot deras vilja så är det nästan våldtäkt och borde leda till att folk hamnar i fängelse i sådär ett decennium.

men när de har sex utan lust men av skäl de själva ser i sitt egenintresse så är det helt naturligt och då fungerar det bur bra spm helst och ger inga men för livet.

sex utan lust för att bli gravid går bra, och är ofarligt.

sex utan lust för att göra sin man glad och hålla ihop reltionen är dodgy och nog straffbart. 

• glad i livet

Har ni testat att variera er lite. Dvs försöka få fram din sexlust genom att enbart ägna er åt att uppvakta och egga varandra utan att ägna känsorganen något alls? Vad händer om ni hetsar varandra i flera dagar i rad? Blir du upphetsat då eller är det sak samma?

Det är jobbigt när sex blir konfliktfyllt och någon tjatar och på något sätt måste.ni komma förbi det.

• Anonym (Frustrerad)

Ok så här ser det ut nu: vi bestämde oss för att försöka ge varandra det som den andra vill ha, han hjälper till mer här hemma (=förspel för mig) och jag gör vad jag kan för att vara mer "villig" (i brist på bättre ord). Det fungerar helt ok faktiskt, har sex varannan/ var tredje dag nu och vi är båda gladare och trevligare mot varandra. Vilket ju i sin tur gör att man är ännu mer benägen att försöka tillfredställa den andres behov. Tror detta kan bli lösningen på våra problem *hoppas*

• Anonym (Filur)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2012-07-21 12:39:55 följande:
    Ok så här ser det ut nu: vi bestämde oss för att försöka ge varandra det som den andra vill ha, han hjälper till mer här hemma (=förspel för mig) och jag gör vad jag kan för att vara mer "villig" (i brist på bättre ord). Det fungerar helt ok faktiskt, har sex varannan/ var tredje dag nu och vi är båda gladare och trevligare mot varandra. Vilket ju i sin tur gör att man är ännu mer benägen att försöka tillfredställa den andres behov. Tror detta kan bli lösningen på våra problem *hoppas*

Det låter som en bra lösning. Naturligtvis skall han göra sin del av hushållsarbete, inköp och så vidare. Att han slutade bidra kan vara hans undermedvetna sätt att börja dra sig undan förhållandet, så var det med mig. Det viktiga är att ni båda förstår att du inte har sex "för hans skull" och att han inte "hjälper till" i hushållet. Ni skall göra detta för er egen skull.
  • Trust me

Anonym (Filur) skrev 2012-07-22 14:06:00 följande:

Det låter som en bra lösning. Naturligtvis skall han göra sin del av hushållsarbete, inköp och så vidare. Att han slutade bidra kan vara hans undermedvetna sätt att börja dra sig undan förhållandet, så var det med mig. Det viktiga är att ni båda förstår att du inte har sex "för hans skull" och att han inte "hjälper till" i hushållet. Ni skall göra detta för er egen skull.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Karl71
    Anonym (Frustrerad) skrev 2012-06-30 04:25:03 följande:
    Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 5 år nu och det senaste året har vi försökt få till en graviditet. Problemet är att min sexlust är nästintill noll numera vilket är vansinnigt jobbigt både för mig och min sambo men troligtvis mest för min sambo som dagligen ger mig sura kommentarer om hur lite sex vi har :( Han har sagt att han kan "nöja sig" med att bara ha sex varannan dag! I dagsläget har vi sex i snitt 1 gång i veckan förutom när det är dags för ÄL då vi har sex några dagar på rad.

Så fort vi bråkar numera kommer detta upp och det verkar som om han tror att allting löser sig bara vi har mer sex! Han skulle tex inte vara sur lika ofta, hjälpa till mer hemma, äta mindre onyttigheter, vara snällare mot mig osv osv... Han lägger alltså hela skulden på mig att vi har det tufft just nu som om jag har valt att inte ha någon sexlust.

Har försökt förklara för honom att vi är två i förhållandet och att vi både måste ta ett ansvar för att få vårt sexliv att fungera men han fortsätter att sura som en liten unge och nu senast igår kläcker han ur sig att så länge vi inte har ett fungerande sexliv (mer kvantitet då alltså, kvalitén är det inget fel på :P ) så FÅR INTE jag en bebis... Tydligen är det en present han GER mig för att jag varit snäll... eller nått...

Känns som om jag skulle kunna skriva en roman kring detta men bör väl försöka runda av för att någon ska orka läsa igenom mitt "gnäll", min fråga är alltså: vad gör jag? Hur får jag igång min sexlust igen och hur får jag min sambo att bli lite mer förstående? Hans eviga sura kommentarer hjälper ju inte gärna!

Vi har försökt med en del saker för att få fart på eländet (mig), romantiska middagar, massager, duscha tillsammans osv och det fungerar ju fint just då men vem har tid och ork att "piffa till det" så varje gång?

Bör även tilläggas att jag varit sjuk mycket och ofta de sista åren med en hel del mediciner som antagligen inte heller gjort saken bättre (fibromyalgi, IBS, gallsten)

Någon som kan puffa oss i rätt riktning? 
    Instämmer med den som sade "ni måste reda ut detta innan ni skaffar barn." !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skulle genast sluta med försöken att bli gravid.   Ditt förhållande kommer inte klara provet..   D.v.s. de ÅR som det KAN ta att komma tillbaka på banan efter förlossning etc kommer göra din man ännu mer irriterad och elak att döma av hans brist på mognad......

/Karl 
  • Anonym (Inte så illa)

Jag tycker inte att det låter så illa att ni har sex en gång i veckan plus oftare under ÄL. Jag och min fru har sex 2-3 gånger per månad och det går också. Men nu verkar ni ju ha hittat en modell som funkar. Försök håll i den. Lycka till!
Svar på tråden Han blir så sur när jag säger nej!