• Anonym (P)

kan prestationsångest döda sexlusten..?

Senaste tiden har inte min kille varit lika sugen på sex längre. Han säger att han inte heller onanerar lika ofta nu, men jag är tveksam om det är sant..

Ia lla fall har han nästan hela förhållandet haft prestationsångest för ståndet. Ett par mån in i förgållandet började den slakna ibland när vi hade sex. Jag blev ledsen och trodde det var mig det var fel på. Men han sa att det inte var något fel alls på mig, han fattade inte själv varför den slaknade.

Efter mycket prat kom vi fram till att han är alltid stressad över att ståndet kan lägga sig, han vill inte heller göra mig besviken.. Men självklart slaknar den när han tänker så mycket på det..!!

Jag har försökt förklara att det gör absolut inget om den slaknar, men hans bild från när jag blev ledsen den där gången verkar ha klamrat sig fast. Han är fortfarande orolig att inte kunna prestera...

Senaste månaderna har hans sexlust sjunkit rätt mycket.. om det ska bli av måste jag alltid ta initiativet :( han säger att han tänder på mig, tycker jag är lika sexig som förut. Kan det vara hans prestationsångest som dödar hans sexlust...? Vad tror ni??? Och vad kan jag göra för att hjälpa honom eller fixa det här??? Som det ser ut nu så har vi sex bara mer och mer sällan :(

• Svar på tråden kan prestationsångest döda sexlusten..?
  • Nyfiken gul

själkvlart har hans minskade lust att göra med prestationskravet. En kille som inte får stånd eller som slaknar är ju inte en riktig karl  enligt många och han känner sig nog själv lika lessen och hånad som när du blev lessen.

han måste ta tag i det där med prestationen och krav på sig själv , man kan ha sex och gos utan att ha regelrätt samlag, han kan vara världens bästa älskare och förförare utan att ens röra vid dig. Allt beror på vad man gör av det och HUR man gör det.

OCH samtidigt måste han då få hjälp av dig, det är lika viktigt för dig att stunderna av närhet och gos inte måste bli ett krav från dig att ni måste ha samlag och att han måste visa upp ett stånd för att du ska bli nöjd.  DU måste i din tur släppa dina krav på honom också.     

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • CygnusX1

Prestationsångest kan inverka negativt på en kille. En känsla att inte leva upp till idealet om den ständigt kåta mannen.

• Anonym (P)
    Nyfiken gul skrev 2012-06-30 11:06:24 följande:
    själkvlart har hans minskade lust att göra med prestationskravet. En kille som inte får stånd eller som slaknar är ju inte en riktig karl  enligt många och han känner sig nog själv lika lessen och hånad som när du blev lessen.

han måste ta tag i det där med prestationen och krav på sig själv , man kan ha sex och gos utan att ha regelrätt samlag, han kan vara världens bästa älskare och förförare utan att ens röra vid dig. Allt beror på vad man gör av det och HUR man gör det.

OCH samtidigt måste han då få hjälp av dig, det är lika viktigt för dig att stunderna av närhet och gos inte måste bli ett krav från dig att ni måste ha samlag och att han måste visa upp ett stånd för att du ska bli nöjd.  DU måste i din tur släppa dina krav på honom också.     
    Tack för dig svar! Min kille tänker säkert så, att han inte är man nog som alltid kan hålla ståndet. Men jag tänker inte så.. jag blev ledsen den där gången p.ga. jag blev orolig för att han inte var attraherad längre.

Jag har försökt föreslå att vi kan ha mer oralsex. Kanske han kan ge till mig utan att känna press på att han måste bli kåt och få stånd.. Till exempel dagarna när han inte är så speciellt sugen på sex. Men han sa bara att det inte blir lika intressant om han vet att han inte kommer få ut något av det (alltså orgasm).. Vet inte om han verkligen menade det han sa då eller om han ändå försöker undvika sex så mycket det går.. Han kanske tror jag kommer bli besviken om han inte får stånd när han ger oralsex

Ska också säga att hela förhållandet har jag tagit mest initiativ till sex, mest för att han inte är så spec erfaren sen tidigare.. Efter ett par månader försökte jag uppmuntra han till att också börja ta initiativ, jag sa att det skulle göra mig kåt att märka att han ungefär slänger sig över mig.. Visst, det har blivit lite bättre med det, men inte mycket alls.. Jag tror också det har gett han mer prestationsångest =/

Jag försöker få honom att förstå att han inte måste få stånd hela tiden, men det är svårt..
  • Anonym (P)
    CygnusX1 skrev 2012-06-30 11:06:45 följande:
    Prestationsångest kan inverka negativt på en kille. En känsla att inte leva upp till idealet om den ständigt kåta mannen.
    Han har sagt att han känner press på sig att vi borde ha sex ett visst antal dagar i veckan för att det inte ska kännas som något är fel.. Och att det kravet kanske dödar hans sexlust. Han kanske hade haft större lust om det inte kändes så..?
  • CygnusX1
    Anonym (P) skrev 2012-06-30 11:29:52 följande:
    Han har sagt att han känner press på sig att vi borde ha sex ett visst antal dagar i veckan för att det inte ska kännas som något är fel.. Och att det kravet kanske dödar hans sexlust. Han kanske hade haft större lust om det inte kändes så..?
    Tror du har rätt. En kille kan också känna sexuella krav ibland. Prata försiktigt med honom, och visa att du förstår.
  • Anonym (P)
    CygnusX1 skrev 2012-06-30 11:31:27 följande:
    Tror du har rätt. En kille kan också känna sexuella krav ibland. Prata försiktigt med honom, och visa att du förstår.
    Han är inte så lätt att prata med, det är lite svårt med det. Men jag försöker.. Tror också han blir lite mer pressad av att prata för mycket om det..

Jag har funderat på att helt sluta ta initiativ till sex och låta han "komma till mig" som man säger.. Killar brukar gilla när de får jaga, men det kanske också är en fördom??  Jag tänkte att han kan få lite mer lust då.. men vet inte om det funkar när han tycker det är svårt att ta initativet till sex =/
  • Anonym (P)

Jag funderar också om det kan göra problemet större om vi väntar för länge mellan gånger med att ha sex?? Att det blir en större grej av och press där båda tänker "nu har vi inte haft sex på länge, vi borde verkligen ha sex NU" och så dör istället lusten av pressen..

Svar på tråden kan prestationsångest döda sexlusten..?