Ranel skrev 2012-06-30 15:23:22 följande:
Hej, jag håller på att skriva en berättelse/manus till en kortfilm. Den ska handla om två unga tjejer som blir kära.
Ett område jag som kille inte känner till så bra är ju unga tjejers sexualitet och speciellt inte unga tjejer som kanske upptäcker att de är homosexuella för första gången.
Så jag skulle vilja ställa några frågor till er här, så om ni kan svara på dem vore det jättegulligt! Om du inte kan svara på en viss fråga är det bara att hoppa över den.
När upptäckte du att du gillade tjejer? Ålder? Någon speciell situation?
Hade du ett förhållande med en tjej under tonåren? Hur lång tid tog det innan ni blev ett par? Hur träffades ni?
Hur vet man att den andre är intresserad av dig på samma sätt som du är i henne?
Kan du berätta om någon/några dater du har varit på med en tjej?
Till sist, kan du berätta om din första kyss med en tjej, eller din första kyss med någon du verkligen gillade? Berätta lite hur det hade lett upp till kyssen. Vad hade ni gjort timmen innan det hände tex?
Ni behöver inte svara på alla, jag är glad för alla svar jag får:) Sen vill jag inte få er att tro att jag undersöker en konstig art och tror att homosexuella är annorlunda:) Nej jag vill bara ha bra historier som jag kan bygga mitt manus på.
MVH
Ranel
* När upptäckte du att du gillade tjejer? Ålder? Någon speciell situation?
Jag blundade väldigt länge för det, att jag är bi. När jag gick ut trean i gymnasiet så kunde jag inte blunda för det. Jag hade tyckt att en tjej i min kompis klass var så grymt häftig. Hon var jätteduktig på teater, hon gick estet, och jag var så imponerad av henne. I trean brukar frivilliga sätta ihop en avslutningskabarét. Så även det året jag gick ut gymnasiet. När jag fick rollistan i min hand blev jag så fruktansvärt besviken när jag inte såg X namn med i listan. Så när hon kom ut på scen (hon hade inte tänkt vara med men hoppade på bara veckan före istället för någon som hade hoppat av), jag blev så till mig i trasorna så jag kunde inte blunda längre. Jag var hopplöst förälskad i denna underbara varelse. Det blev aldrig vi, tur det eftersom jag inte hade varit bra för henne och hon hade inte varit bra för mig men det var en omtumlande tid. Allt kändes upp och ner.
Det var då jag började reflektera över att jag hade tyckt så mycket om att bli berörd av två av mina barndomsvänner som är tjejer och insåg att jag hade helt enkelt varit kär i dem utan att fatta det. Eller förträngt det djupt.
Jag är idag 30 och har fortfarande inte varit ihop med någon tjej, men har inte stängt den dörren igen. Jag är bi. Det har bara råkat slumpa sig till att det blivit killar.
Dem andra frågorna skulle man väl kunna vända lite mot heterosexuella. Hur vet man att den av motsatt kön är intresserad osv.