Hur många är det i Sverige som väljer att inte skaffa familj?
Jag är ju 27, vet att många jämnåriga skaffar barn idag men
hur många procent är det som väljer att inte skaffa barn?
Jag är ju 27, vet att många jämnåriga skaffar barn idag men
hur många procent är det som väljer att inte skaffa barn?
Inte många skulle jag tro men här har du en fyller 27 nästa månad och är steriliserad sen ett drygt år.
Jag fyller snart 28 och har inte barn eller planerar men får man rätsida
på sitt liv kanske man skaffar om man hittar rätt tjej.
Jag är 27 och har inte barn men jag tycker ändå att jag har familj :) Jag är gift och jag har hundar. Det är familj för mig :D Barn tänker jag inte alls på. Är inte intresserad direkt heller :) Mina vänner får barn nu på löpande band och är jag med dom så har man väl lite eget sug de första tio minuterna sen är jag bara glad att det inte är jag som har barn :) Så vill jag inte känna när jag själv får barn så jag får vänta tills suget kommer :D
Ja det är ju barn jag syftar på men jag märker många som hellre skaffar en hund eller liknande
och lever ett bra liv ändå, tidigare var min tanke att bara vara singel och försöka få ett bra liv ändå.
Och jag tror det kommer att bli så för mig också-
Någon sådan procentsats har jag aldrig sett tyvärr. Jag tror dessvärre att din fråga blir lite komplicerad att besvara iom att det är en helt annan sak att "välja bort" familj än att det inte blir så ändå...
Jag är 33 år, kvinna, har varken partner eller barn. Skulle gärna ha en partner, och om det kändes absolut rätt med honom skulle jag kunna tänka mig att skaffa barn med honom. Blev dock nyligen dumpad och min fertilitet är inte på topp enligt de senaste testerna, så det där med barn tvivlar jag på att jag kan skaffa... Det är ju inte bara att "skaffa" det heller...
Då man skaffar barn så får man leva med dom i säkert minst 15 år
och efter det kanske dom flyttar hemifrån, men man kan ju inte släppa
taget om sina barn bara sådär än om min mamma gjort det.
Jag har planer på att flytta och efter flytt kommer jag ha väldigt lite
kontakt med min mamma, kanske ringer varann då vi fyller år
och hon sätter in en slant åt mig, tyvärr kommer jag ha stöd
av samhället istället, om ingen av er vill rädda mig från
detta utanförskap?