• Pastell

Vid vilket bmi fick ni spontanägglossning, ni som gått ner?

Ja som rubriken lyder? Har just nu ett bmi på drygt 28-29 och försöker gå ner i vikt för att få igång ägglossningen, i väntan på att utredningen ska fortsätta i augusti och vi få hjälp Det sägs ju att man kan gå igång den med hjälp av viktnedgång, så undrar lite ni som fått det hur ni låg till viktmässigt och bmi?
    Jag vet att jag haft ägglossning förr mycket oftare, men då var jag normalviktig.

• Svar på tråden Vid vilket bmi fick ni spontanägglossning, ni som gått ner?
  • Jennie1987

Du har helt rätt i att viktminskning påverkar mens och ägglossning!
    För ett år sen hade jag lyckats gå ner en hel del i vikt, har tyvärr inga siffror att ge dig eftersom jag aldrig väger mig, av olika anledningar.
    Men mensen kom regelbundet i maj och juni 2011, sen hoppde den över lite och kom i augusti.
    Det är MYCKET bra för att vara mig! Jag får max en mens om året spontant annars.

I november, också 2011, var jag hos gyn för att kolla hur allt såg ut (hade då haft uppehåll från behandlingar sen mars 2011 pga överstimulering av Puregon), och då såg min gyn att jag TVÅ dagar tidigare haft en egen, spontan ägglossning!

Jag åt enligt lchf, så det var det som hjälpte mig att gå ner i vikt. Dessvärre började jag slarva med maten och gick sakta men säkert upp i vikt igen.

Jag har tyvärr inte blivit gravid, men ville bara ge dig lite tips på att viktminskning var helt rätt väg för mig! :)
    Sen ett par månader tillbaks äter jag lchf igen och har gått ner en del igen :) 

Lycka till! Och hoppas att det finns någon annan som kan besvara din fråga lite bättre! ;)                

• BuoBä

Jag har en rätt tydlig gräns. Med BMI 25 funkar allt finfint (alltså upp till 25,9), men slår jag över på BMI 26 börjar ÄL krångla.

• Selaine

Jag är nyfiken! Mitt BMI är 26 och min mens är väldigt oregelbunden.

Svar på tråden Vid vilket bmi fick ni spontanägglossning, ni som gått ner?