• Marilyn 909

Fertilitetsutredning som ensamstående?

Hej alla, vet inte om jag skriver under rätt rubrik men värt ett försök.

Jag undrar om det är någon som vet om det går att göra en fertilitetstest som ensamstående här i Sverige? Alltså jag siktar inte på insemination, befruktning och dyl utan vill endast veta om JAG är fertil eller inte. Är beredd att betala och göra det privat.

Har haft en magkänsla i några år att jag inte har möjlighet att bli gravid. Vet att det låter löjligt med "magkänslan" men i mitt fall har jag alltid haft rätt hittills. 

Så, någon som vet om det går eller någon som gjort det? 

• Svar på tråden Fertilitetsutredning som ensamstående?
  • Pimpinellan

Du får ringa nån privat klinik och fråga. Via landstinget går det inte. Dessutom får man aldrig svar till 100% om man verkligen kan få barn eller inte,man ser bara grundförutsättningarna.

• Marilyn 909

Jag är inte ute efter 100% utan som du skriver, grundförutsättningar. Känns som att jag nu, i den åldern jag befinner mig i, gör många val utifrån att jag ska ha barn och familj (tom väljer bort partner om de inte vill ha barn nu).

Jag ska ringa och fråga men mycket är stängt över semestern så jag tänkte fråga här. 

• Marilyn 909

*puff*

någon som vet något?

• ikenzo

TS, fick du tag i någon klinik...? Är så nyfiken då jag är i samma sits som dig.

• ikenzo
    Marilyn 909 skrev 2012-07-01 12:31:54 följande:
    Hej alla, vet inte om jag skriver under rätt rubrik men värt ett försök.

Jag undrar om det är någon som vet om det går att göra en fertilitetstest som ensamstående här i Sverige? Alltså jag siktar inte på insemination, befruktning och dyl utan vill endast veta om JAG är fertil eller inte. Är beredd att betala och göra det privat.

Har haft en magkänsla i några år att jag inte har möjlighet att bli gravid. Vet att det låter löjligt med "magkänslan" men i mitt fall har jag alltid haft rätt hittills. 

Så, någon som vet om det går eller någon som gjort det? 
Svar på tråden Fertilitetsutredning som ensamstående?