• elinp88

Vad göra under tiden som jag går hemma fram till dess att liten behagar komma?

Med glädje får jag ut havandeskapspenning from 10 augusti (Liten är beräknad till 7 oktober).

Nu är grejen den, att det känns som att tiden kommer gå väldigt långsamt, då sambon jobbar heltid osv.. (jag känner heller inte för att hänga med svärföräldrarna hela tiden, inget fel på dessa men ändå!).

Jag har nog påbörjat en "att göra"-lista, men vore skönt med förslag:

- Frosta ur frysen
    - Laga mat så det finns färdigt i frysen när det närmar sig oktober.
    - Byta gardiner
    - Tvätta bebiskläder.

Vore som sagt glad över förslag!!!

• Svar på tråden Vad göra under tiden som jag går hemma fram till dess att liten behagar komma?
  • villvillvill

Åh 7 oktober va min lilla kille beräknad till också fast förra året :)

Jag säger bara som alla andra SOV och passa på att slappa. Se film läs en bra bok.

• hannis

Har du ingen hobby du kan syssla med?

Annars så kan du väl passa på att träna. Jag gick på mycket vattengympa i slutet av graviditeten och det var grymt skönt. Gravidyoga är ju också poppis och kanske träffar du då andra gravida som du kan gå och fika med osv.

Dvd-boxar är mysigt att titta på. Köp billigt på tradera eller låna på biblioteket.

Plocka svamp och torka inför vintern. Jättebra att ha till grytor och såser.

Har ni tomt med fruktträd kan du plocka äpplen och göra mos och pajer av. Baka bullar och fyll frysen till alla som vill komma och hälsa på bebisen sen.

• elinp88

Baka bullar och så tänkte jag även göra, ja. Någon speciell hobby, hmmm... jag stickar ju gärna och så, men inte alltid lätt att komma på saker att sticka heller.

Tur att man kan hinna plocka lite på "trädgårdsplätten" (bor i bottenlägenhet med uteplats och lite gräsmatta och så..).

Svar på tråden Vad göra under tiden som jag går hemma fram till dess att liten behagar komma?