• Mandiisen

Finns det några väldigt unga 2barnsmammor här?

Hejhej!
    Jag är en VÄLDIGT ung blivande 2barnsmamma.
    Har en son på 11månader och är gravid i vecka 15.

Nu undrar jag om det finns andra väldigt unga 2barnsmammor/ blivande 2barnsmammor, som är under 21?

Hade velat ha er bloggadress också :)
    Säg till om du är ifrån skåne. hade varit trevligt!

Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt
  • Svar på tråden Finns det några väldigt unga 2barnsmammor här?
  • MammaErika93
    Jacquline D skrev 2012-08-12 15:03:17 följande:
    Ja det är 2 pojkar, Lowe och Mio :)
    Jaha! Mio hade jag tänkt att min lille skulle heta om det blev en pojk, men ut kom han och såg ut som en Melker  
  • Jacquline D
    MammaErika93 skrev 2012-08-13 07:30:18 följande:
    Jaha! Mio hade jag tänkt att min lille skulle heta om det blev en pojk, men ut kom han och såg ut som en Melker  
    Jaha hehe, som det kan bli ;) Hur gamla är dina barn då? :)
  • MammaErika93
    Jacquline D skrev 2012-08-13 09:19:49 följande:
    Jaha hehe, som det kan bli ;) Hur gamla är dina barn då? :)
    Min son är 15 månader på torsdag, och bebis i magen är beräknad 6e oktober!
    Men har beställt bebis den 11e  
  • Jacquline D
    MammaErika93 skrev 2012-08-13 12:03:56 följande:
    Min son är 15 månader på torsdag, och bebis i magen är beräknad 6e oktober!
    Men har beställt bebis den 11e  
    Aha grattis!! :) 11:e?? Varför i hela friden vill man gå över tiden haha? ;)
  • MammaErika93
    Jacquline D skrev 2012-08-14 21:18:20 följande:
    Aha grattis!! :) 11:e?? Varför i hela friden vill man gå över tiden haha? ;)
    Haha, älskar att vara gravid Klart jag längtar efter att få se lillfisen i magen, men jag är inte som andra som gärna har en för tidigt född unge, ser gärna att h*n är färdigbakad när h*n kommer ut
    Och då är jag beredd på det, efter BF, innan så ignorerar jag i princip alla symptom på att det skulle kunna va på G  
  • Lady95
    Collinsmamma skrev 2012-07-06 00:20:45 följande:
    Förstå det?.
    Jag tycker inte man är frisk i huvudet om man stöttar en 16 åring utan inkomst som fortfarande bor hemma och inte ens har gått ur grundskolan att behålla sitt andra barn. Det är jobbigt men som sagt så får man faktiskt tänka på det man redan har satt till jorden. Verkar ju inte som att hon tänker på hur det kommer bli för det barn hon redan har hos sig.
    Ehh.. Ursäkta mig men vad i helvete gör du i den här tråden om du ska agera moraltant? Du av alla har ingen rätt att ens uttrycka din åsikt på det viset när du själv blev mamma som 16 åring!!

Vänd dig till flashback eller något annat cyniskt forum där du kan uttrycka dina egna åsikter. Den här tråden handlar om unga tvåbarnsmammor inte om TS val är rätt eller inte.

Mind your own business, herregud. 
  • Collinsmamma
    Lady95 skrev 2012-08-15 19:40:00 följande:
    Ehh.. Ursäkta mig men vad i helvete gör du i den här tråden om du ska agera moraltant? Du av alla har ingen rätt att ens uttrycka din åsikt på det viset när du själv blev mamma som 16 åring!!

Vänd dig till flashback eller något annat cyniskt forum där du kan uttrycka dina egna åsikter. Den här tråden handlar om unga tvåbarnsmammor inte om TS val är rätt eller inte.

Mind your own business, herregud. 
    Jag blev själv mamma som 16 åring ja.
    MEN Jag bor inte hemma hos mina föräldrar, jag har gått ut grundskolan och är frisk nog att skaffa ett jobb innan jag ens tänker tanken på att skaffa barn nr 2. Så jo jag agerar moraltant bäst fan jag vill.
    Och tack vare dig så blev allt uppdraget igen. Detta var nedlagt för länge sen innan du öppna din käft.
  • Lady95
    Collinsmamma skrev 2012-08-15 22:48:03 följande:
    Jag blev själv mamma som 16 åring ja.
    MEN Jag bor inte hemma hos mina föräldrar, jag har gått ut grundskolan och är frisk nog att skaffa ett jobb innan jag ens tänker tanken på att skaffa barn nr 2. Så jo jag agerar moraltant bäst fan jag vill.
    Och tack vare dig så blev allt uppdraget igen. Detta var nedlagt för länge sen innan du öppna din käft.
    Jag öppnar min käft hur bäst jag vill när jag ser en snorunge kommentera. Känns det inte liite fjortis?

Finns massor med gravida/föräldrar som bor hos sina föräldrar vuxna eller inte. Bara så att du vet! 

Sen att TS jobbar eller inte, är helt oväsentligt.

Ingen bryr sig heller inte om vart du bor, bara för du inte bor med dina föräldrar betyder det inte att det alla gör som du.  
  • Jacquline D
    MammaErika93 skrev 2012-08-15 07:51:29 följande:
    Haha, älskar att vara gravid Klart jag längtar efter att få se lillfisen i magen, men jag är inte som andra som gärna har en för tidigt född unge, ser gärna att h*n är färdigbakad när h*n kommer ut
    Och då är jag beredd på det, efter BF, innan så ignorerar jag i princip alla symptom på att det skulle kunna va på G  
    Jaha va skönt att känna så! Jag älskar oxå att va gravid, men sista månaden tycker jag är en evighetsväntan! Men det är klart att man vill ha en färdigbakad bebis så risken för komplikationer blir mindre. Jag är dock glad att min 2:a kom i v.37 för då vägde han 3500 o va 52 lång :O 
  • MammaErika93

Jacqueline d: haha oj stor pojke! min kom ut i v.40+3 o var 55 cm och vägde 4180 gram, undrar hur stor din lille hade varit om du gått tiden ut!! 34 dagar kvar till bf här, men 39 dagar kvar till beställningsdatum haha!

• Jacquline D

MammaErika93: ååh va spännande!! :)
    Jo det kan man undra, jag hade inte förväntat mig en så stor då första vägde 3015 i 40+0.

• MammaErika93

Oj ja det kan vara väldigt olika ja spännande är det verkligen! sambon börjar bli väldigt nervös! han är inte pappa till första barnet, var ensamstående då, så det är ju något helt nytt för honom

Svar på tråden Finns det några väldigt unga 2barnsmammor här?