• Jätte Öppen

Första halvan av september?

Har rest innan barnen, men aldrig utomlands (nåja Norge Flört )
    Skulle villja åka en vecka med barnen 5 och 3 år + sambo och mina föräldrar till något varmt barnvänligt, med pool och nära stranden.
    Har ni några tips på vart? Glad

• Svar på tråden Första halvan av september?
  • Kjole

Dåde Cypern och Mallis är väldigt barnvänligt. Kap verde är också en favorit hos oss. Där finns även havsskölpaddor som kläcks på hösten. Det kan ju va intressant för barnen.. Väljer ni boavista så har fritidsresor två kanon hotel för familjer med små barn. Riu karamboa och Riu touareg. touareg har en långgrund finkornig sandstrand på krypavstånd från poolen.

• Greger b

Får jag i sammanhanget drista mig föreslå den Grekiska övärlden, och då främst Kreta eller Rhodos.
    Septembervädret i arkipelagen är oftast rent ljuvligt i September. Lägg därtill att grekkrisen medfört  lägre priser på såväl boende som mat och dryck.

• Jätte Öppen

Tack för förslag :)
    Rhodos var jag inte så förtjust i när jag var där.
    Men jag ska läsa på övriga förslag.
    Cypern har jag gillat, hur är värmen där i september?

• Kjole
    Jätte Öppen skrev 2012-07-03 22:17:58 följande:
    Tack för förslag :)
    Rhodos var jag inte så förtjust i när jag var där.
    Men jag ska läsa på övriga förslag.
    Cypern har jag gillat, hur är värmen där i september?
    sist vi va på cypern åkte vi v 36. Då var det runt 28-30 på dagen ca 26-27 i vattnet. Högsäsongen var över och det var inte så mycke folk som det kan vara. Cypern har ju det renaste vattnet i medelhavet.. Men tyvärr är det ganska dyrt att åka dit. Och framförallt att vara där.
    Gillar ni fart och fläkt.. Då är cypern ett bra alternativ..
    Gillar ni lugnet. Karibien känslan strosa omkring på en flera mil lång strand utan att trängas med folk.God grillad mat.. Och bra Bamseklubb då ska ni titta på Boavista.
    Annars har du ju både turkiet och egypten som alternativ. Även canarieöarna är ju behagliga i september..
    Vi har varit i egypten med barnen. Och dom älskade det.. Snorkling för dom större. Stå på bryggan och titta på fiskarna för dom små.. ja va livrädd för att bli sjuk men vi klarade oss allihopp och ingen på hotellet va dålig heller Så dit åker vi garanterat tillbaka..
  • Sandra80

Hej du!

Jag (eh, familjen!) har en resa för tre personer till Alicante 4-11 september
    som vi försöker sälja (eftersom bilen pajade och vi behöver pengarna till det istället!).
    Allt är betalt (i vintras. När bilen var.....hel.).

Har skrivit en "annons" om detta på Allt för föräldrar (Sandra-80. Här fick jag inte använda det.)

Flyget gäller bara för 3 personer men det är 3 sovrum och plats för 6 stycken.
    9992 kr. Svenskspråkvänligt (är det ens ett ord, haha?) och barnvänligt! 

Hör av dig om du är nyfiken vettja! 

Sandra 

Svar på tråden Första halvan av september?