• Anonym

    Nybliven bonusmamma

    Jag har sedan 3månader tillbaka blivit bonusmamma åt en kille på 2år.  Detta är helt nytt för mig och det är först nu som jag börjar känna att jag kan ta till mig barnet och vi börjar få en fin relation. Jag tycker dock att det är fruktansvärt jobbigt att leva med detta. Och det som håller på att äta upp vår relation fullständigt är hans ex.Jag orkar inte bli påmind om henne varje dag. Jag har ett fruktansvärt humör och blir väldigt arg och vet knappt vad jag ska ta mig till när det ska sms'as, skickas bilder på barnet, ringas och grejas. Jag förstår att de måste ha en bra kontakt för barnets skull, men jag orkar inte med det bara. Mamman avskyr mig för övrigt och behandtlar mig som luft, vilket såklart gör det ännu svårare att inte bli arg. På min kille såklart. Han får ta allt. Jag är en glad tjej och har alltid varit men sen denna relationen drog igång har jag bara blivit en arg bitterfitta. Jag vet inte hur jag ska tänka när jag blir så arg. jag älskar honom otroligt mycket och vill dela resten av mitt liv med honom men behöver hjälp, råd och tips på vad jag ska göra, hur ska jag tänka?

  • Svar på tråden Nybliven bonusmamma
  • Tommy parterapeuten

    Hej
    Vad du ska fokusera på är er relation. När det gäller relationen till din partners barn ska den helst bara präglas av positiva möten där du kan utnyttja din positiva läggning. Allt som har med uppfostran och gränssättning ska din partner ta. Det skadar inte om du har en avvaktande hållning till din partners ex och låter honom skicka en del bild och sms. Vad han emellertid inte ska missa är att vara extra uppmärksam på dig så du verkligen kan känna dig prioriterad och älskad.
    Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Nybliven bonusmamma