• y3nnie

finns det några unga mammor till barn med downs syndrom?

hejsan finns det någon mer än jag som är under 35 som fått ett barn med ds! Är 23 år och har två fullt friska barn sedan tidigare och fick nu en liten pojke med ds och klumpfot! känner mig väldigt ensamme detta skulle gärna vilja skapa en gemenskap med nån som vet hur det är :)

ung mamma med barn med downs syndrom
  • Svar på tråden finns det några unga mammor till barn med downs syndrom?
  • Tripptrapptrull

Grattis till din lilla pojke! Jag har själv en pojke med ds men tillhör den "äldre" skaran. Vet att det finns många unga ds-mammor. Vi skrev mycket i ds-gruppen här på fl förrut men håller mest till i fb-gruppen "underbara downs barn" nuförtiden. Välkommen dit!

• sextiotalist

Vad jag har hört är att det är vanligare att unga mammor får barn med DS, pga de inte gör alla tester innan. De två mammor jag känner som har barn med DS fick det som sitt första barn och då var de under 30

• anne h
    y3nnie skrev 2012-07-03 17:45:34 följande:
    hejsan finns det någon mer än jag som är under 35 som fått ett barn med ds! Är 23 år och har två fullt friska barn sedan tidigare och fick nu en liten pojke med ds och klumpfot! känner mig väldigt ensamme detta skulle gärna vilja skapa en gemenskap med nån som vet hur det är :)
    Grattis till er son! :)

Här finns det fler som har barn med DS, både äldre och yngre:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m50649012.html

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Mamma till fyra kottar
    y3nnie skrev 2012-07-03 17:45:34 följande:

De flesta barn med downs syndrom föds av mammor som är under 35 år. Jag var 28 när min son föddes. Nätet i all ära , men det bästa vi gjorde var att träffa andra föräldrar i en familjegrupp i FUB. Då fick man verkligen träffa andra (i början var alla äldre än min son).
Svar på tråden finns det några unga mammor till barn med downs syndrom?