Nu tänker jag söka ensam vårdnad.
Jag har fått nog. Barnet bor hos mig på heltid och den andra föräldern bor 45 mil bort så barnet är där alla lov eftersom det är för långt bort för vv boende men vi har gemensam vårdnad.
Den andra föräldern vägrar låta min sambo gå på barnets utvecklingssamtal på skolan istället för mig, då anser jag att föräldern får åka ner och gå på utvecklingssamtalen istället för mig när jag inte kan gå. Jag jobbar väldigt mycket och har varken tid eller råd att ta ledigt från jobbet för att gå på samtalen på skolan. Min sambo är föräldrarledig och har tid att gå istället. Föräldern påstår att en vårdnadshavare måste vara närvarande på utvecklingssamtalet utifall beslut måste tas om barnet men sådana beslut behövs inte tas där på en gång. Om min sambo berättar för mig vad som pratats om på mötet så kan jag sen ta ett beslut utifrån det.
Föräldern bråkar också om att få barnbidraget när barnet är där på sommarlovet. Vi betalar allt för barnet när det är hos oss så vi anser att föräldern inte ska ha rätt till barnbidraget när barnet är där. Föräldern betalar underhåll varje månad men det spelar ingen roll.