• minimine

    Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*

    Ska inte sticka under stol med att jag inte mått dåligt över min kropp nu efter förlossningen. Det är ju så mycket som förändrats på den! Herregud. Kan tillägga att det var för 3 månader sen in son tittade ut, så det har ju inte gått så lång tid.
    Jag som trodde att allt bara skulle "rinna" av mig efter förlossningen...Jo tjena. Gissa om jag blev besviken? Kan ju dessutom tillägga att jag gick upp 22 kilo. KUL.
    Men iaf, för att komma till saken: Nu är jag så trött på att må dåligt över min kropp. Den är faktiskt trots allt FIN på sitt egna lilla sätt och jag är frisk, mår bra och har världens finaste bebis och sambo. Går ingen nöd på mig med någonting egentligen. Jag har burit och "producerat" ett barn. ETT BARN. Helt sjukt när man tänker efter. Och SÅ stolt jag blir. Faktiskt. Trots den dära dallriga magen och låren och alla trevliga bristningar.
    SÅ: varför ska jag då må dåligt över lite extra hull och skavanker här o där? Ja...för att "alla andra" ser så bra ut.
    Hm...
    Som min vän sa när jag beklagade mig över min kropp: "Vadå? Det är ju inte precis som att man vill gosa in sig hos Victoria Beckham! Man vill ju att de ska va mjukt, mysigt och inbjudande! Som du!"

    Den kommentaren fick mig faktiskt att tänka efter. Och visst är det ändå något vackert över våra "ärr"? Det visar lite på vad man varit med om och hur man förändras genom livet. Tycker det är så synd att inte fler ser på det så, utan man hör bara om hur alla vantrivs och är missnöjda. Och jag vill inte gå runt och känna så längre.

    Så idag har jag tagit steget! Jag har rensat ut alla för små kläder, som jag hoppades att jag skulle kunna ha vid detta laget, och köpt nya kläder i större storlek! För att den där pressen och ångesten skulle försvinna. Fy vad skönt det känns nu när de för små kläderna är borta! Och har ni inte råd med en helt ny garderob, så kan jag rekommendera Ellos outlet! Massor med fina kläder till billig peng! Köpte en jättefin kjol för 25kr t.ex.
    Bara för att jag är större nu, betyder inte de att jag inte kan klä upp mig!
    Träning och dieter i all ära, men det är så himla tråkigt att stirra sig blind på det heeeeeeela tiden. Om det är nåt som får en att må dåligt, är det ju det! Så är jag iaf. Näe, jag kör bra mat och mina långa dagliga promenader som vanligt och så lite gott då och då. Då mår jag som bäst.

    Vad jag vill ha sagt? Hylla er mamma-kropp! Den är fantastisk! Varenda en! Och för att ytterligare bjuda på mig själv och kanske "hjälpa" någon annan att tänka lite annorlunda, lägger jag härmed upp en bild. En del av mig skäms ihjäl, och skriker "NEEEEEEJ!" men en annan del av mig säger "Varför ska du skämmas? Vem har bestämt att din kropp är ful och skamlig?"

    Ni som känner er manade: lägg gärna upp bilder på era mamma-kroppar också! Hade varit jättekul och inspirerande!
    Hoppas att jag skänkt lite goda och positiva tankar till er, om inget annat kändes detta befriande för mig :)
    (Ursäkta för dålig bildkvalite, och ja:klädhögen i bakgrunden består av "för smått!:) )



  • Svar på tråden Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*
  • Margaux

    Har delat en gång tidigare men...



     Tror det var 8 v efter födsel.
    Nu är han två och jag är helt "återställd" till 64kg/180cm. Längtar mest till värmen när jag ser bilden!  
  • snällochgla

    hahahahahahahahaha ursäkta ett återfall.....I rest my case

  • Slagathor
    minimine skrev 2012-07-07 21:30:08 följande:
    Snällogla: du lever ju inte riktigt upp till ditt namn.
    Därför är allt annat hon säger också bara fejk
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • minimine
    Slagathor skrev 2012-07-07 21:30:57 följande:
    Därför är allt annat hon säger också bara fejk
    Jo, en liten fegis va de där ja....
    Varför finns de alltid en o annan "sån" i varje tråd? :)
  • Slagathor
    minimine skrev 2012-07-07 21:34:17 följande:
    Jo, en liten fegis va de där ja....
    Varför finns de alltid en o annan "sån" i varje tråd? :)
    Ja det är en fråga man nog aldrig kommer få svar på? Trökfolk finns överallt, som bara vill förstöra. Jag gillar dock inte när folk är elaka mot varandra. Tycker ödmjukhet är ett vackert drag.
    Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • saga1984

    Var gravid för fyra år sen. Gick upp 17kg på min 158cm korta kropp. Tappade de kilona på typ 6mån, ja, ni vet ju att bebisar är portabla fettsugare. men hade ett antal kilo sen innan... Tappade 13till på 9mån. Tyvärr mådde jag dåligt ett tag, och orkade inte hålla i det. Tillbaka på start igen.
    Nåja, nu är jag gravid i v16 +2 kg så vid midsommar 2013, då attan börjar kampen mot en framtid på 55kg!! att det finns lite bristningar, och att brösten sett sina år av fame, det stör mig inte. Snart har jag ju två underbara barn!! de får gärna synas.
    Däremot känslan av att en klänning faller ledigt över min kropp, och att jag känner mig stark och orkar leka vilda lekar, Den känslan vill jag nå igen!
    Sorry för långt, och ingen bild men kan inte lägga upp i appen... :-/
    Vell, tänk er liten gravidmage på en 158cm kropp på 68kg. Kort och rätt rund alltså, that's me!!

  • minimine
    Slagathor skrev 2012-07-07 21:35:45 följande:
    Ja det är en fråga man nog aldrig kommer få svar på? Trökfolk finns överallt, som bara vill förstöra. Jag gillar dock inte när folk är elaka mot varandra. Tycker ödmjukhet är ett vackert drag.
    Håller med dig. Med ödmjukhet kommer man långt.
  • MinBebis

    De som alltid ska klanka ner på olika trådar borde spärras, hur orkar man ens? Enbart skadeglädje kan jag tro... Sen kan man undra hur roligt liv man kan ha om man orkar sitta och läsa ngt som man inte ens förstår sig på.

  • minimine

    Härligt att så många bjuder på bilder! Ni är alla jättefina! verkligen!
    Dock känner jag mig som värsta svullot(har en dålig dag idag) när alla är så fantastiskt fina!

    Kram på er alla!

  • Lemio

    Ja idag är jag oxå ett svullo.. Med cola och center :p men det regnar, få får man svulla! ;)

  • Titrania

    Nå, eftersom jag faktiskt GILLAR min kropp nu, sju veckor efter graviditet - så får la folk tycka vad fan de vill!

    Här är iaf jag, otränad och mullig! Vilket jag alltid har varit



    Väger ca 75-76 kg till 160 cm.
  • gbgumman

    Har ingen mamma kropp att hylla. Är helt återställd efter förlossningarna. Inga bristningar trots två graviditeten. Är missnöjd men det är helt mitt fel.

  • minimine
    Titrania skrev 2012-07-20 14:08:12 följande:
    Nå, eftersom jag faktiskt GILLAR min kropp nu, sju veckor efter graviditet - så får la folk tycka vad fan de vill!

    Här är iaf jag, otränad och mullig! Vilket jag alltid har varit

     


    Väger ca 75-76 kg till 160 cm.
    Underbar!
    Din mage är ju helt fantastisk! Efter 7 veckor! Inga såna där trevliga flames som jag har :D
  • minimine
    hannispannis skrev 2012-07-20 14:14:10 följande:
    Har ingen mamma kropp att hylla. Är helt återställd efter förlossningarna. Inga bristningar trots två graviditeten. Är missnöjd men det är helt mitt fel.
    Okeeej?
    Varför är det ditt fel? :/
  • Titrania
    minimine skrev 2012-07-21 21:33:02 följande:
    Underbar!
    Din mage är ju helt fantastisk! Efter 7 veckor! Inga såna där trevliga flames som jag har :D
    Tack!

    Nej, jag hade oerhörd  tur med bristningar. Blir la sju resor värre när Simon ska få syskon
  • Heeeeeeeesej

    Get waisted body shaper ( sculpting body shaper )

    m.bangerhead.se/sv/artiklar/mio-get-waisted-sculpting-body-shaper.html

    Shrink to fit (hip & thigh cream )

    m.bangerhead.se/sv/artiklar/mio-shrink-to-fit-cellulite-smoother.html

    Goodbye stretch marks (bristningar)

    m.bangerhead.se/sv/artiklar/mama-mio-goodbye-stretch-marks-visable-stretch-mark-minimiser.html

    cellinea ( celluliter )

    www.cellinea.se/anti-cellulite-behandling-ingen-mer-apelsin-hud.html

    Finns att köpa i apotek

    Om man vill så kan man googla på 30 day squat challenge, 30 day ab challenge och 30 day crunch challenge och 30 day shred challenge :) finns video i youtube om man vill göra 30 day shred challenge och de går att beställa på interner tror jag :)

Svar på tråden Hylla er mamma-kropp! Det ska jag göra!*bilder*