• MymlanMy

    Temalekplatser i Malmö?

    Hej!

    Har två barn, 7 och 11, som vill utforska Malmö imorgon. Vilken temalekplats rekommenderar ni som känner till dem? Vi har varit vid de två som finns vid biblioteket och västra hamnen. Det finns ju många till, vilka mer är kul att leka på?

  • Svar på tråden Temalekplatser i Malmö?
  • stjernfall

    Jag gillar Rörelselekplatsen www.lekparksguiden.se/VisaLekpark

    Har visserligen bara en tre månaders men har varit där med en tio åring som jag passat och hon tyckte det var superkul. Brukar dessutom gå förbi där varje dag och ibland (när det inte är några barn där) brukar jag och min kille stanna till där och hoppa i studsmattorna. Haha. Skäms

  • MymlanMy
    stjernfall skrev 2012-07-03 22:43:08 följande:
    Föresten så gick jag förbi Vattenlekplatsen häromdan www.malmo.se/Medborgare/Idrott--fritid/Ung-Fr... Det var en varm dag och såg verkligen underbart ut. Där hade jag absolut velat leka om jag var liten. Så det är också ett tips Skrattande
    Hej!

    Varmt tack för dina förslag! Då provar vi dem imorgon.
  • stjernfall
    MymlanMy skrev 2012-07-03 23:02:19 följande:
    Hej!

    Varmt tack för dina förslag! Då provar vi dem imorgon.
    Hur gick det?! Hade ni kul? Skrattande
  • MymlanMy

    Ja, men det blev 2 andra ställen eftersom vi på morgonen blev spontant inbjudna till en vän i området (Bunkeflostrand). Vi besökte Djungellekplatsen (fick sämre betyg av barnen - inte mycket att göra där, kanske roligare om man är några stycken och kan leka kurragömme eller liknande) och Afrikalekplatsen (jättekul enligt barnen - där fanns t.ex afrikanska djur i verklig storlek och en stort spindelnät att klättra i).

    Vi tar de lekplatser som du nämnde vid nästa tillfälle. Idag vilar vi (jag) Det blir många utflykter med sommarkortet

  • stjernfall

    Okej Glad Jag har också funderat på att köpa sommarkortet men det blev inte av. Så nu går jag överallt i stan (och tar bussen bara om jag är supertrött). Men rätt skönt med motion ändå Flört

Svar på tråden Temalekplatser i Malmö?