• MysMamman87

Nån mer som ska till Skaras sommarland?

Hej.

Finns det nån mer familj här som ska ta med sina barn till sommarland i sommar? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-04 12:33
    Skaras sommarland ska det stå.

• Svar på tråden Nån mer som ska till Skaras sommarland?
  • MysMamman87
    Majsan70 skrev 2012-07-04 12:36:34 följande:
    Japp vi skall åka dit mellan den 25-27 juli faktiskt.
    Va kul. Har ni varit där förut?
  • Majsan70
    MysMamman87 skrev 2012-07-04 12:39:27 följande:
    Va kul. Har ni varit där förut?
    Javisst många gånger. Personligen är det för mig 8 år sedan jag var där nu men min stora tjej var dör med sin pappa förra året.
    Vi har hyrt campingstuga i två nätter och de brukar vara jättefina.
  • MysMamman87
    Majsan70 skrev 2012-07-04 12:46:08 följande:
    Javisst många gånger. Personligen är det för mig 8 år sedan jag var där nu men min stora tjej var dör med sin pappa förra året.
    Vi har hyrt campingstuga i två nätter och de brukar vara jättefina.
    Då kan jag slappna av lite :) Har letat och letat vart vi ska åka i sommar och skaras sommarland är det bästa alternativet för att inte behöva åka genom hela sverige :p
  • Majsan70

Ja du kan absolut slappna av. Där är jätteroligt.
    Ett annat favvoställe för mig är Fårup Sommerland i Danmark. Ligger ganska nära om man åker göteborg -frederikshavn.

• Csillag

Japp vi ska dit oxå.
    Vi är där varje år.
    Både abrnen o vi föredrar Skara sommarland före Lisebegr o Grönalund osv.

Skara har allt man behöver o både vi som föräldrar o barnen e helt sluta efter en dag där.

Vi planerar dock inte när vi åker dit då vi väljer dag efter väder.
    Finns inget bättre än att åka dit en stekhet dag.

Vi tar alltid o går runt o gör allt annat än badlandet först,o framåt lunch går vi till badlandet.
    Första året tog vi badlandet först o de andra sen.
    nackdel, barnen ville inte gå från badlandet o vi hann knappt med nånting då sen o allt va KNÖTJOCKT med folk.

Så mkt smidigare att ta allt de andra först o badlandet från lunch-stängning,

Tycker skara har helt ok priser.
    Du betalar en avgift o får göra allt.
    Enda man behöver köpa om man vill e lottererispel,sovenier,glass o mat om man vill.

Vi tar alltid med mat o hyr en skrinda.

E alldeles för mkt folk som äter där o grilalr vid grillplatserna.

Att ta med egen mat e smidigt o oftast godare.

• MysMamman87
    Csillag skrev 2012-07-04 13:04:45 följande:
    Japp vi ska dit oxå.
    Vi är där varje år.
    Både abrnen o vi föredrar Skara sommarland före Lisebegr o Grönalund osv.

Skara har allt man behöver o både vi som föräldrar o barnen e helt sluta efter en dag där.

Vi planerar dock inte när vi åker dit då vi väljer dag efter väder.
    Finns inget bättre än att åka dit en stekhet dag.

Vi tar alltid o går runt o gör allt annat än badlandet först,o framåt lunch går vi till badlandet.
    Första året tog vi badlandet först o de andra sen.
    nackdel, barnen ville inte gå från badlandet o vi hann knappt med nånting då sen o allt va KNÖTJOCKT med folk.

Så mkt smidigare att ta allt de andra först o badlandet från lunch-stängning,

Tycker skara har helt ok priser.
    Du betalar en avgift o får göra allt.
    Enda man behöver köpa om man vill e lottererispel,sovenier,glass o mat om man vill.

Vi tar alltid med mat o hyr en skrinda.

E alldeles för mkt folk som äter där o grilalr vid grillplatserna.

Att ta med egen mat e smidigt o oftast godare.
    Vi har aldrig varit där och jag blev lite orolig att de inte har så mycket för 3-4åringar men det verkar som att det finns för alla åldrar. Hur gamla är dina barn?

Men det finns matställen? Det kanske va det du menade att det va fullt med folk där också..
  • Csillag
    MysMamman87 skrev 2012-07-04 13:11:41 följande:
    Vi har aldrig varit där och jag blev lite orolig att de inte har så mycket för 3-4åringar men det verkar som att det finns för alla åldrar. Hur gamla är dina barn?

Men det finns matställen? Det kanske va det du menade att det va fullt med folk där också..
    Min dotter är idag 11 år och har varit där sen hon va 2 år.
    Tvillingarna blir 6 år iår och har varit där sen dom va 3 år.

Dom har haft superroligt varje år.Dom kanske inte åkte supermkt första åren dom va där i tivoli delen,mn dom åkte tills dom storknade för dom ville ju typ bara åka 3 karuseller om o om igen hehe.
    Å i badlandet så finns de verkligen anpassade pooler för olika åldrar o intressen.
    Barnen har allt från småpooler,till piratpooler, medans de andra e allt från flera olika rutschkanor till linbana i vattnet osv..

Jo de finns självklart restauranger av olika former,allt från vanlig mat,till tacobuffe till hamburgare/korv osv,samt kiosker o glassbarer,

De jag menade va bara att just vu tyckt de varit smidigare att ta med egen middag,både för att slippa stå i köer för mat o när de e mkt folk där varje dag.
    Man tjänar nog säkert mellan 1-2 timmar på att ha med sej lunch själv.
    Då man kan hyra skrinda där så behöver man ju inte bära på maten heller.

Hoppas verkligen ni får en bra upplevelse på skara.

De finns verkligen allt i alla åldrar.
    Det är inte bara barnen som kan ha kyul utan även många föräldrar hittar barnen i sej själva för en dag o kan roa sej.
  • MysMamman87
    Csillag skrev 2012-07-04 13:23:24 följande:
    Min dotter är idag 11 år och har varit där sen hon va 2 år.
    Tvillingarna blir 6 år iår och har varit där sen dom va 3 år.

Dom har haft superroligt varje år.Dom kanske inte åkte supermkt första åren dom va där i tivoli delen,mn dom åkte tills dom storknade för dom ville ju typ bara åka 3 karuseller om o om igen hehe.
    Å i badlandet så finns de verkligen anpassade pooler för olika åldrar o intressen.
    Barnen har allt från småpooler,till piratpooler, medans de andra e allt från flera olika rutschkanor till linbana i vattnet osv..

Jo de finns självklart restauranger av olika former,allt från vanlig mat,till tacobuffe till hamburgare/korv osv,samt kiosker o glassbarer,

De jag menade va bara att just vu tyckt de varit smidigare att ta med egen middag,både för att slippa stå i köer för mat o när de e mkt folk där varje dag.
    Man tjänar nog säkert mellan 1-2 timmar på att ha med sej lunch själv.
    Då man kan hyra skrinda där så behöver man ju inte bära på maten heller.

Hoppas verkligen ni får en bra upplevelse på skara.

De finns verkligen allt i alla åldrar.
    Det är inte bara barnen som kan ha kyul utan även många föräldrar hittar barnen i sej själva för en dag o kan roa sej.
    Detta låter skoj tycker till och med jag.. hehe.

Tack för infon :) Hoppas ni också får det bra där.
  • Matza

Hej!
    Vi bor 5 km från Sommarland och har säsongskort. Vi har varit där 6 ggr hittills och fer lär det bli. Jag har en son på 3 år och en på 10 mån. 3 åringen tycker att det är kanon och då har han ändå varit där flera gånger, men verkar inte tröttna. Fråga på om det är något du vill veta!

• glassen

Ja, har varit där flera gånger. Ska dit i sommar igen med barnen som är 3 och 5,5 år. Visst finns det saker för alla åldrar. Beror ju på hur barnen är också. Mina barn har mest varit på lekplatser, klätterborgar.
    Om du inte åker under absolut högsäsong är det inga problem att äta på restaurangerna. I alla fall har det varit gott om plats när vi ätit där i början av augusti. 

• MysMamman87
    Matza skrev 2012-07-06 23:47:25 följande:
    Hej!
    Vi bor 5 km från Sommarland och har säsongskort. Vi har varit där 6 ggr hittills och fer lär det bli. Jag har en son på 3 år och en på 10 mån. 3 åringen tycker att det är kanon och då har han ändå varit där flera gånger, men verkar inte tröttna. Fråga på om det är något du vill veta!
    Det låter bra.
    Jag kommer inte på nåt just nu, men jag kommer tillbaka hit och skriver ifall det är nåt :) Tack. 
  • MysMamman87
    glassen skrev 2012-07-07 21:01:30 följande:
    Ja, har varit där flera gånger. Ska dit i sommar igen med barnen som är 3 och 5,5 år. Visst finns det saker för alla åldrar. Beror ju på hur barnen är också. Mina barn har mest varit på lekplatser, klätterborgar.
    Om du inte åker under absolut högsäsong är det inga problem att äta på restaurangerna. I alla fall har det varit gott om plats när vi ätit där i början av augusti. 
    Vi ska dit andra veckan i augusti så hoppas att det blir så nu också :)
Svar på tråden Nån mer som ska till Skaras sommarland?