• eldbackvall85

Foglossning och citodon

Hej.. 
    Jag har sån otroligt jobbig foglossning och idag var jag hos läkaren på mvc och han skrev ut citodon till mig. Jag har hört att många gravida fått dom, och att det inte är någon fara, men det här är mitt första barn och jag är då extra nojjig och rädd. Jag går in i vecka 22 idag. Någon annan som fått citodon under graviditeten och kan lugna mig lite kanske? =)

• Svar på tråden Foglossning och citodon
  • Kittyflickan

Jag har dragits med en hemsk huvudvärk och migrän. Hjälpte inte med Alvedon så fick oxå citodon utskrivet av min läkare efter rådgivning med förlossningen. En sjuksköterskekompis har även kollat med FASS o där står det att det inte är ngn fara att ta efter första trimestern. Har dock inte tagit ngn tablett än. Man vill ju inte ta ngn förrän man verkligen måste. Är själv i vecka 19.

• belive 23

Känner folk som har ätit när dom varit gravida. Men min mamma har varit beroende av dom i jätte många år. Hon fastnade fort för dom. Så jag skulle aldrig äta dom.. Vart sj sängliggandes av foglossning och världens inflammation i sätes musklerna från v 16 förra gravideteten kunde stå 5 minuter.. Man jag vågade bara äta Alvedon..

Svar på tråden Foglossning och citodon