• Sanningsdan

Överlåta charterresa på annan? -

På grund av strul med en bokning har vi idag kommit över en resa till Thailand helt otroligt billigt. 13500:- för fyra personer, 2 veckor. Ordinarie pris ca 50 000:- 

Nu verkar det som om vi inte kan åka och jag undrar då om vi kan sälja resan vidare (till ett litet högre pris och på så vis tjäna en slant ;) och hur vi i så fall går tillväga? Någon som vet? Är det ens tillåtet att överlåta en resa och ta ut extra för den? Säg att vi säljer den för 18-20 000. Det skulle ändå vara ett otroligt klipp för den som köpte.

Oetiskt kanske, men vill inte göra något olagligt. 

• Svar på tråden Överlåta charterresa på annan? -
  • principessan

Det står ju på biljetten vad den kostade. Så jag hade inte viljat köpa den för mer. Man själv som köpare vill ju tjäna på det.... Annars så kan det ju kvitta och då köpa av byrå.

• becca8807

Klart du kan sälja den vidare lite dyrare! Lägg ut på blocket :)
    Det skulle jag ha gjort ..

• Meus Veritas

Fast era namn står väl på biljetterna? Smartast är att ringa dom ni bokat hos o fråga. Står era namn på bokningen dvs biljetten så kan ingen annan åka på den.

• jimpan73

Namnen på biljetter o i passet på dom som åker måste vi vara lika !!
    Varför inte bara boka av ?

• principessan

Fast namnändring kan man göra. Dock kostar det pengar.

• Sanningsdan
    Meus Veritas skrev 2012-07-05 19:08:42 följande:
    Fast era namn står väl på biljetterna? Smartast är att ringa dom ni bokat hos o fråga. Står era namn på bokningen dvs biljetten så kan ingen annan åka på den.
    Fast troligen kan man ändra namn på dem mot en kostnad.
  • Sanningsdan
    jimpan73 skrev 2012-07-05 19:34:12 följande:
    Namnen på biljetter o i passet på dom som åker måste vi vara lika !!
    Varför inte bara boka av ?
    För att resan är så vansinnigt billig och vi tänker att det kanske finns ett intresse att köpa den av oss till ett något högre pris som fortfarande är vansinnigt lågt.
Svar på tråden Överlåta charterresa på annan? -