Mörka raka jeans till timglas/päron, pris oviktigt!
Jag har växt ur de enda jeans jag äger, som också är de enda byxor jag äger utom mysbyxor. Rumpan får inte plats längre. Och så har de faktiskt alltid varit lite för låga i midjan. Jag vill egentligen inte ha låga jeans, avskyr när de glider ner över rumpan så fort man sätter sig.
Efter att utan framgång ha provat över 20 jeans, inklusive Levis "bold curve" som ska vara för kurviga kvinnor, inser jag att jag måste ha någon sorts superspecialjeans som passar väldigt smal midja+stor rumpa&höft+stora ben (alltså inte bara låren är stora utan även knän och vader även om låren såklart är störst).
Jag är inte överviktig alls (165 cm och väger 58-59 kg), men mina proportioner är tydligen helt bananas enligt jeansbranschen. I kjolar har jag stl 36 eller 38, men för att byxor ska passa över låren får jag gå upp till 40 eller 42. Problemet är då att det blir ett jättegap i midjan, för stort för att man ska kunna sy in det på ett bra sätt.
Det måste ju finnas fler med min kroppstyp, vad har ni för jeans? Priset spelar ingen roll så länge de är relativt hållbara. Om jag bara har ett par jeans får de kosta.
Mina drömjeans skulle vara såhär:
-Ganska tunt tyg med stretch (ett måste faktiskt, annars blir det för hårt och obekvämt)
-Mörkblå, gärna 50-talskänsla
-Mellanhög smal midja (ovanför höftbenen men inte extremhög midja)
-Raka ben utan att vara vida
-Minimalistisk design, inga konstiga knappar, lock på fickor, iögonfallande slitningar etc.
-Ganska stora fickor på rumpan så den inte ser ännu större ut
Finns det såna jeans som passar ett timglas/päron tro?