• Anonym

Du kan åka ifrån din man utan problem med barn

Hej!

Ni vet väl tjejer att det är möjligt?    

• Svar på tråden Du kan åka ifrån din man utan problem med barn
  • Ojsan
    Frontline skrev 2012-07-07 00:54:16 följande:
    JAJA ok då.
    Jo frugan kan dra med barnen när hon vill, senast var igår då hade hon stuckit ner på torgdag med alla 3 barnen här när jag vaknade så jag fick ringa och fråga vart dom var...
    Och du gjorde inte det till ett problem? ;) Näerå.. min sambo skulle va tacksam om jag lät honom sova istället för att dra med han ut på shopping.
  • Dandountiii

Hittills kan jag säga att ingen har fattat vad är tråden till??!

• Ankmor

ja, jag kan åka ifrån min sambo utan att barnen ställer till med problem,
    eller
    ja, jag kan åka ifrån min sambo, som får vara ensam med barnen, utan att få problem med sambon.
    eller
    ja, ja kan åka ifrån min sambo, tillsammans med barnen, utan problem.

och

min sambo kan göra ovanstående tre påståenden utan problem han också...

Tomt här just nu...
  • Ankmor
    Ankmor skrev 2012-07-07 15:56:53 följande:
    ja, jag kan åka ifrån min sambo utan att barnen ställer till med problem,
    eller
    ja, jag kan åka ifrån min sambo, som får vara ensam med barnen, utan att få problem med sambon.
    eller
    ja, ja kan åka ifrån min sambo, tillsammans med barnen, utan problem.

och

min sambo kan göra ovanstående tre påståenden utan problem han också...

Detta gäller alltså den tiden då våra barn var små...
    Tomt här just nu...
  • Tirem

Jag tror att Ts är en bitter kvinna som tycker sig ha mer rätt till sina barn än sin Fd och nu har hon tydligen, enligt sig själv, hittar någon dom på att så är fallet. Ts hävdar att barnen är kvinnans egendom och att mannen inte har något att säga till om...

• vampyria2
    Tirem skrev 2012-07-07 17:41:52 följande:
    Jag tror att Ts är en bitter kvinna som tycker sig ha mer rätt till sina barn än sin Fd och nu har hon tydligen, enligt sig själv, hittar någon dom på att så är fallet. Ts hävdar att barnen är kvinnans egendom och att mannen inte har något att säga till om...
    Jag tror att det är tvärt om, en man som frugan har tagit barnen och dragit i från...spännande hoppas vi får reda på vem av oss som har rätt
  • Tirem
    vampyria2 skrev 2012-07-07 17:47:14 följande:
    Jag tror att det är tvärt om, en man som frugan har tagit barnen och dragit i från...spännande hoppas vi får reda på vem av oss som har rätt

Ts har startat två trådar till och i en av dem skriver hon följande:

Idag 00:00 Anonym

Hej Tjejer!

Hoppas ni är uppdaterade. Bara så att ni vet så finns möjligheter att skriva in barn, trots gemensam vårdnad på skolan som ni vill, ävenom pappan inte vill det.

Jak fick svar från skolspektionen. Jippie! :)    

• Ebba Caroline

Vilken lag säger att barnet tillhör mamman? Så vitt jag vet kan man inte äga någon annan person...

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Kattdamen
    Ebba Caroline skrev 2012-07-07 18:38:30 följande:
    Vilken lag säger att barnet tillhör mamman? Så vitt jag vet kan man inte äga någon annan person...
    Lagen med stort L.
    En kopp te, tack.
  • sär skriven

Så jag kan sluta bråka med sonen innan jag åker till jobbet?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Ankmor
    sär skriven skrev 2012-07-07 18:49:38 följande:
    Så jag kan sluta bråka med sonen innan jag åker till jobbet?

jepp, lämna över bråket till pappan!
    Tomt här just nu...
  • sär skriven
    Ankmor skrev 2012-07-07 18:52:10 följande:

jepp, lämna över bråket till pappan!

Jag som gått upp extra tidigt på morgnarna för att hinna gräla ordentligt med sonen så jag kunde åka!
  • Ankmor
    sär skriven skrev 2012-07-07 18:53:36 följande:

Jag som gått upp extra tidigt på morgnarna för att hinna gräla ordentligt med sonen så jag kunde åka!

Onödigt när du kan lämna en lapp till mannen - med ämnen som du skulle ta upp med sonen på... :-I

Nä, skämt åt sido; klart man kan åka hemifrån utan barnen utan problem.  
    Tomt här just nu...
  • sär skriven
    Ankmor skrev 2012-07-07 19:11:30 följande:

Onödigt när du kan lämna en lapp till mannen - med ämnen som du skulle ta upp med sonen på... :-I

Nä, skämt åt sido; klart man kan åka hemifrån utan barnen utan problem.  

Ja, jag har lite svårt att se nyhetsvärdet.
  • Anonym

Vad menar du? Att vi ska lämna våra män eller att man allmänt kan göra saker med barnen utan att mannen måste med?
    Ja jag har isåfall åkt flera gånger utan mannen med vår 3-åring. Utomlands har vi varit 3ggr, inom sverige ett par gånger. Bott på hotell o gått i djurparker eller tältat och hittat på massa saker. 

Svar på tråden Du kan åka ifrån din man utan problem med barn