• Japan87

KUB-test

Skall göra ett kub-test på måndag.
    Fick hjälp av min barnmorska på mvc att boka tid till detta test (pratade med henne den 4 Juli, det var då hopn bokade tiden) och skall utföra kubtestet den 9 juli, alltså 5 dagar emellan blir det.
    Nu läste jag att man tydligen ska kila iväg och göra själva blodprovet senast 5 dagar INNAN ultraljudet, och det fick jag ingen som helst information om av min BM.

Eftersom jag inte gjort något blodprov, är det någon som helst idé att åka iväg och göra ultraljudet som hör till kub-testet ?

Snabbt svar tack!!!

• Svar på tråden KUB-test
  • Alisma

Jag har också nyligen bokad kub tid. Då sa hon att jag skulle ta blodprov alldeles efteråt.

• Japan87

Nån som vet om det är kört ?

Kan jag göra blodprovet på måndag morgon innan själva UL ?

• Flisan79

Blodprovet kan man göra samtidigt som UL:et eller när som helst runt om. Anledningen till att det bör göras minst 5 dagar innan är för att man ska kunna få svar direkt vid UL:et. Det tar några dagar att skicka, analysera och få tillbaka.
    Enda skillnaden är alltså att du inte får svaret direkt.

• Japan87
    Flisan79 skrev 2012-07-07 10:59:51 följande:
    Blodprovet kan man göra samtidigt som UL:et eller när som helst runt om. Anledningen till att det bör göras minst 5 dagar innan är för att man ska kunna få svar direkt vid UL:et. Det tar några dagar att skicka, analysera och få tillbaka.
    Enda skillnaden är alltså att du inte får svaret direkt.
    Ok ! Tack för svaret!! Då vet jag ! =)
Svar på tråden KUB-test