• Mästaren

Vem av följande effellare skulle du äta upp sist i händelse av kris?

Föreställ dig att du sitter fast på en bergtopp med personerna som finns listade. Räddningen dröjer och efter ett tag får ni introducera kannibalism för att överleva ... 
    Vem vill du vänta med till sist? Det kan bero på hur du föreställer dig dem som sällskap, hur du föreställer dig att de smakar eller helt enkelt att du ser dem som ett mindre hot (för alternativet är ju att det är du som blir uppäten)

Berätta hur du resonerar och vem du sparar till sist!    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-07 11:54
    Spegeltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-22-72/m65673751.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem av följande effellare skulle du äta upp sist i händelse av kris?
  • I Rose I
    lille Birger skrev 2012-07-11 00:42:34 följande:
    Nu hittar du ju bara på.

Såhär var det egentligen: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m62602372-1.htm...
    BJ, varför utsätter du dig för detta? Jag förstår inte. Du är ju inte dum. Jag har läst många inlägg av dig när du ställer om och sätter igång den seriösa delen av hjärnan. Otrolig välskrivna inlägg även om jag inte håller med dig för fem öre. Speciellt senaste diskussionen. Jag försöker förstå.  
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • lille Birger
    J a d e d skrev 2012-07-11 00:39:07 följande:
    "Birger", du skulle inte kunna hantera min rumpa.
    Nej, den hade nog varit för hal för att få fatt om.
  • lille Birger
    I Rose I skrev 2012-07-11 10:27:37 följande:
    BJ, varför utsätter du dig för detta? Jag förstår inte. Du är ju inte dum. Jag har läst många inlägg av dig när du ställer om och sätter igång den seriösa delen av hjärnan. Otrolig välskrivna inlägg även om jag inte håller med dig för fem öre. Speciellt senaste diskussionen. Jag försöker förstå.  
    Menar du att vissa av mina inlägg inte är tillräckligt välskrivna?
  • frågvis

Känner inte till någon av dem, men baserat på användarnamnet kan jag tänka mig att det är bra att ha en mästare med sig om det uppstår märkliga situationer.

• KimPossible
    Pallas skrev 2012-07-12 14:14:28 följande:
    Kimpossible. Vad kul vi skulle ha där till slutet!
    Oh ja! Hjärta

Vilket påminde mig om att vi nog faktiskt får se till att ha kul IRL snart, innan scenariot i Ts inträffar.
  • Pallas
    KimPossible skrev 2012-07-12 14:23:55 följande:
    Oh ja! Hjärta

Vilket påminde mig om att vi nog faktiskt får se till att ha kul IRL snart, innan scenariot i Ts inträffar.
    Ja, herregud! Låt oss inte vänta så länge! Chianti, någon?
  • I Rose I
    lille Birger skrev 2012-07-12 14:11:10 följande:
    Menar du att vissa av mina inlägg inte är tillräckligt välskrivna?
    Du menar inläggen med snuttefilt och nallebjörnen? Behövs det ens ett svar till den frågan?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • lille Birger
    I Rose I skrev 2012-07-12 22:38:43 följande:
    Du menar inläggen med snuttefilt och nallebjörnen? Behövs det ens ett svar till den frågan?
    Vill du att jag ska bli mer vältalig?

I så fall ska jag jobba hårt i skolan för att uppnå det.
    Samtidigt tycker jag att man måste få skriva lite mer avslappnat ibland, man kan inte anstränga sig i precis varenda inlägg.
  • Anton Chigurh
    lille Birger skrev 2012-07-12 23:36:22 följande:
    Vill du att jag ska bli mer vältalig?

I så fall ska jag jobba hårt i skolan för att uppnå det.
    Samtidigt tycker jag att man måste få skriva lite mer avslappnat ibland,

man kan inte anstränga sig i
    precis varenda inlägg.
    Fast det är ju precis vad jag gör, Birger, det märker du väl. Vill du bli lika bra som mig får du allt skärpa till dig lite...
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Buscemi

Det känns som om många röstar på Lövet just för att hon är lövet. Själva omröstningen spelar mindre roll. 

Svar på tråden Vem av följande effellare skulle du äta upp sist i händelse av kris?