• MiisPiis

Vad göra i Stockholm med barn?

Hej på er, jag undrar vad ni har för tips på vad man kan göra med barn i Stockholm? De är 3,5 månad (måste ha barnvagn) och 4 år och 5 år!

Tips emottas gärna, bara ös på!   

• Svar på tråden Vad göra i Stockholm med barn?
  • Skruttelito

Jag tipsar om gratisappen "barn i stan", där finns massor med tips med vad man kan göra med barn i Stockholm samt vilken ålder som aktiviteten passar.

• zeppelinmamma

Junibacken är toppen för hela familjen, kan vara knökfullt med folk dock och det är stängt på måndagar. Kulturhusets "rum för barn" är gratis och kan vara lite lagom ibland. Musikmuseet är jätteroligt, likaså postmuseet, Spårvägsmuseet och tekniskamuseet. Vill man leka ute rekomenderar jag parklekar skånegläntan bakom gamla skatteskrapan, rålambshovsparken och blecktornsparken. Vill ni bada finns en härlig konstgjord strand längs årstaviken nära tanto och där finns oxå minigolf och kiosk. Långholmen är oxå ett toppen badställe.

• happy 78

Fjärilshuset i hagaparken! Lekland och inomhusbad vid dåligt väder. Finns massa olika lekland bl.a. I Upplands Väsby som är riktigt bra. Ängbybadet är mysigt också. Finns vattenrutschkana, gungor, minigolf och mysig restaurang.

• Sessilou

Eller varför inte besöka Aspuddsparken och titta på djuren ( gratis) för att sedan promenera ner till Vinterviken och ta en god fika/bada.

Kolla in parkteatern i sommar oxå..gratis det med.

Kronobergsparken m parklek vid Fridhemsplan är mysig oxå.

Eller ta en tur med nån båt...

Less is more=)
  • MiisPiis

Tack så hemskt mycket för alla förslag, allt låter lockande så för att hinna med det mesta, tar vi och stannar över en natt i Stockholm!

Tack igen!

Svar på tråden Vad göra i Stockholm med barn?