Blödningar och ömma bröst efter ägglossning
Hej alla!
För några år sedan gjorde jag och min förra sambo en fertilitetsutredning efter ett par års försök utan ha blivit gravida. Inget fel hittades på någon av oss och vi hade ingen reaktion någon gång på någon befruktning eller liknande. Mens och ÄL som en klocka. Vi delade senare på oss och jag har träffat en ny man. Vi slutade skydda oss för ett år sedan och sen dess har jag haft väldigt mycket blödningar.
Jag sökte till gyn i oktober förra året för mina blödningar och visade då positivt på gravtestet, jag höll på att trilla av stolen! Har aldrig någonsin plussat innan. Dessutom gjorde vi ett VUL och jag hade tvillingar. Blödningarna fortsatte och jag fick missfall vid jul med den ena och tre veckor senare med den andra :( därefter fortsatte mitt hcg att långsamt öka, trots blödningar i stort sett varje dag. Det syntes inget på VUL och min gynekolog hade ingen förklaring till mitt ökade hcg. Efter ca 6 veckor sjönk det och jag har inte fått någon mer hjälp sedan dess. Varje månad ett par dagar efter ägglossning är det samma sak. Brösten svullnar och ömmar, likadant magen. Känns precis som när mensen ska komma. Blödningarna kommer också, inga stora mängder men ända konstant litet flöde, mensen kommer sedan när den ska och när den är slut blir kroppen som vanligt igen.
En månad hoppade vi över samlag vi ägglossning bara för att se hur min kropp regerade, då hände ingenting fram till dess mensen kom.
Är det någon som varit med om något liknande eller har några råd och tips? Jag är så rädd och orolig över att min kropp stöter bort det som händer vid ÄL. Mina hormonprover ser bra ut och jag har rena fina äggledare, problemet verkar vara när befruktningen ska ske.
Tillsammans med min förra sambo hände det aldrig något i min kropp under våra år av försök, han har nu blivit pappa utan problem, så felet är uppenbarligen mitt.
Jag tycker det här är så jobbigt och vet inte riktigt vart jag ska vända mig.. Jag hoppas ni kan hjälpa mig!
Många kramar till er andra som också kämpar därute <3