• Alvi

TAKK, pratar mer och mer, nu Bliss??

Vi har en åttaåring här hemma, med utvecklingsstörning och kromosomfel. Pratar väldigt lite, men gör sig mycket förstådd med tecken och gester, pekningar och kroppsspråk. Ord kommer mer och mer, åtminstone så att vi i familjen förstår det.

Nu tycker logopeden på hab att vi ska börja införa Bliss, så att dottern lättare ska kunna prata om mer saker, berätta, förklara. 

Vi har vårdbidrag, men just nu rullar livet på i  180 och kommer göra ett tag framöver. Är vi ego som skippar blissandet ett tag, eller är det en jättebra idé av logopeden? Jag tycker liksom att... jaa, hon BEHÖVER ju kunna berätta mer utvecklat, men innan dess ska hon ju lära sig bliss med....

Vad säger ni? Är det överkurs, eller är det en bra idé?      

• Svar på tråden TAKK, pratar mer och mer, nu Bliss??
  • Paisley

Jag vet inte, men tänkte puffa lite åt dej :) Vad skoj att hon börjar prata fler ord!

Detaljerna är helheten
  • Alvi

Min tjocka tumme råkade skicka ett tomt meddelande... Jaa, det är jättehäftigr, tack för puffen!

• Paisley
    Alvi skrev 2012-07-09 17:16:49 följande:
    Min tjocka tumme råkade skicka ett tomt meddelande... Jaa, det är jättehäftigr, tack för puffen!

Haha jag trodde du favoritade dej själv :D

Men kolla i de andra trådarna, kanske språkstörningstråden. Det finns några i autismtråden som använder det också, men jag vet inte om fungerar på samma sätt när det gäller utvecklingsstörning.   

Detaljerna är helheten
  • alima

Inte för jag kan något direkt, mer än att jag har en dotter med språkproblem. Bliss är väl som ett eget språk? det låter konstigt att införa något nytt om ni tycker det funkar med hur hon kommunicerar.
    Jag skulle definitivt vänta, det blir bara ännu mera jobb. Det är ju ni som måste orka, det tar tid med allt sånt.

Vi har PECS och mycket bilder generellt och det tar TID, det ska ordnas bilder, skrivas ut, lamineras osv. Vi har ju vårdbidrag, men tja... Det tar tid.   

Svar på tråden TAKK, pratar mer och mer, nu Bliss??