3:e månaders sover dåligt på natten
tänkte höra om någon har tips på vad jag skall göra. Min 3:e månaders pojke har den sissta veckan börjat sova väldigt oroligt på natten.
Han har alltid sovit bra och det tog inte många veckor innan han sov från 20-06. För ca 3 veckor sedan var han förkyld och hade feber i 2 dagar. han åt då väldigt lite (ger ersätning så vet mängden) innan han blev sjuk och efter så har han ätit 180ml per gång, men när han var dålig åt han endast 30ml så då tog vi upp honom på natten om han vaknade så han fick äta. annars brukar han bara vilja ha nappen om han vaknar på natten.
på dagarna sover han små stunder fram till 12 och sedan några timmars samannhängande. kl 20 får han mat och somnar ca 20,30 men vid 02 börjar han gnälla och sparka, vrida sig och fäkta. när vi går upp sover han oftast. vid 4 har vi provat att ge honom mat och då somnar han efter någon timme och sover lungt i ca 2 timmar till även på dagen är han lite orolig. vaknar och skriker, så tar jag upp honom och han somnar nästan direkt i min famn. någon som har tips på hur vi skall göra för att han skall sova bättre och inte vara lika orolig?