• Sessilou

Kefalonia Grekland...ha med egna blöjor?

Åker 1 v själv m sonen till Kefalonia i Grekland snart.
    Sonen har blöja....fick lite panik över att 35 st blöjor ska få plats i resväskan oxå.
    Nån som varit där? Finns det att köpa el ska man ha med sig för hela veckan?
    Ska bo i ketalios på ett all inclusive hotell

hoppas på snabba svar=)

Less is more=)
  • Svar på tråden Kefalonia Grekland...ha med egna blöjor?
  • plastkotte

Nu har jag inte varit just i grekland med barn, men vi var i kroatien förra året med dottern som då var 7 månader. Och där fanns det både huggies och pampers, så de bör vara samma sak i grekland. Dom flesta länder har pampers tex . Så de borde inte vara något problem

• Queenie70

Grekiska barn använder också blöjor jag lovar.

• Sessilou
    plastkotte skrev 2012-07-09 22:36:34 följande:
    Nu har jag inte varit just i grekland med barn, men vi var i kroatien förra året med dottern som då var 7 månader. Och där fanns det både huggies och pampers, så de bör vara samma sak i grekland. Dom flesta länder har pampers tex . Så de borde inte vara något problem
    Hoppas det.....dock är det en pytteliten by i ett vacklande Grekland där dem stänger ner butiker osv just nu...men nåt litet minimarket borde väl finnas?
    Kanske kan ta med blöjor för 2 första dagarna bara? just in case...
    Less is more=)
  • Sessilou
    Queenie70 skrev 2012-07-09 22:49:40 följande:
    Grekiska barn använder också blöjor jag lovar.
    hihi såklart dem gör! Dock så osäker på läget där vi ska bo.....så avsides.
    Less is more=)
  • principessan

Jag tog med ett haft paket det tar ju inte så mycket plats! Packa med vagnen om ni tar med det. Jag packade i väskan dock.

• YokohamaNr2

Jag skulle ta med så många du kan, alltid när vi har varit på turistställen har blöjorna varit svindyra och inte jättelätt att få tag på då det oftast bara finns ett litet minimarket och ingen större supermarket

• Sessilou

Har nu packat väskan och tänker nog klämma ner så många jag kan...man vet ju aldrig.
    Har dock googlat mig fram till att det ska finnas ett stort supermarket i grannbyn...men man vet aldrig=)

Less is more=)
Svar på tråden Kefalonia Grekland...ha med egna blöjor?