• EwMa

Förstår ingenting

Vi är snart i starten av att börja spraya inför våran insemination. Vi går på Sahlgrenska. Har fått hem en sk dagbok, men den gör mig inte klokare för fem öre. Jag vet inte ens hur jag ska få tag i nässprayen sen, skriver dom ett elektroniskt recept eller ska man bli kallad till barnmorskan innan?

Ringde dom men jag fattar inte mer för det. Är det någon här som går på Sahlgrenska eller nåt annat sjukhus för den delen och gått igenom behandlingar inför insemination av spermier som kan berätta lite hur det går till?? 

• Svar på tråden Förstår ingenting
  • Hjärtefröjd

Ska du alltså nedreglera med nässpray inför en insemination? Själv har vi gjort många inseminationer, men bara i naturlig cykel eller med pergotime.

Recepten skickas ofta digitalt, så du kan nog gå in på vilket apotek som helst och hämta ut ditt nässpray.

Om jag vore dig hade jag ringt upp läkaren igen för att få klarhet i hur dela processen går till. Gissningsvis ska du ta blodprov för att kolla att du är nedreglerad efter några veckor och sedan blodprov/VUL för att se hur äggblåsorna utvecklar sig inför inseminationen.

Svar på tråden Förstår ingenting