• silhuett

Kan man visa sig i detta offentligt?

Till att börja med vill jag säga att den klänning är 1-2 storlekar för stor för mig (fick den av en vän som gjorde ett felköp), och jag ämnar använda den som "hemma-och-slappa-i"-klänning, eller eventuellt nattlinne.

Undrar bara, OM man är hemma och slappar i denna, är det helt otänkbart att springa iväg till affären utan att byta om? Är den alldeles för anskrämlig för att visa sig offentlig i på Willys?
    Och KAN jag sitta på altanen utan att skämmas?

Jag kan inte riktigt själv bestämma mig.

Funkar inte att lägga upp bild för mig, men här finns bilder:

http://dl.dropbox.com/u/15404283/IMG_2029.JPG
    http://dl.dropbox.com/u/15404283/IMG_2033.JPG

• Svar på tråden Kan man visa sig i detta offentligt?
  • silhuett

Jag har oproportionerligt stor rumpa och lår i förhållande till min midja - egentligen är jag mycket smalare där, men det syns inte på bilden pga klänningen.

• ztyle

Leggings till och kanske ett Svart bälte i midjan:) och höga pumps:)

• silhuett
    ztyle skrev 2012-07-10 18:38:48 följande:
    Leggings till och kanske ett Svart bälte i midjan:) och höga pumps:)
    Ja, bälte i midjan skulle förhöja utseendet! Att jag inte tänkte på det. Har i för sig inget bälte..
  • mmeline

Jag skulle ta på mig ett par svarta leggings under, men skulle nog inte använda den offentligt utan.
    På altanen fungerar ju vilket strunt som helst.

• CeeJay

För MIG är det en "strandklänning" dvs man har på sig över bikinin påväg till stranden alt på sidan av en pool. Men naturligtvis kan du gå och handla i den också, har sett mycket "värre" kläder än den klänningen och jag lägger mig faktiskt inte i hur folk är klädda och skulle inte glo på dig i den

• 010306

med leggins hade jag kunnat handla i den. På altanen bryr jag mej inte hur jag ser ut

• villockså

Innan jag tryckt på bilderna föreställde jag mig ett riktigt hemskt klädesplagg, haha... Med tanke på kommentarerna. Klart att du kan ha på dig den där, why not liksom? :)

• Bumblebeegirl

Jag tycker den var jättefin. Skulle jag lätt ha på mej till ICA

• Moulin Rouge

Strandklänning m. bikini under! Och in om ICA på väg hem från stranden -helt okej. En runda på stan i den? Nej.

• Takex

Många plagg här i Japan ser ut sådär. Eftersom dom har en tendens att glida upp när man går, (speciellt på oss västerlänningar som har kroppar gjort för barna födande), så har alla shorts under :) Ser lite tomt ut utan i mina ögon :)

Svar på tråden Kan man visa sig i detta offentligt?