• KathyR

Jag har vatten i örat och får snart ett psykbryt! Hur får jag ut det?!?!

Ha ha, en lång historia kort. I Söndags var det underbart väder i Skåneland och jag var på badet med min dotter. Har inte badat på flera år så att kasta sig i bassängen var jätteskönt!

När vi gick hem märkte jag att jag hade vatten i örat, något jag ibland får men det släpper alltid direkt nästan. Idag gör det inte det, det har inte släppt än och jag blir snart knäpp i huvudet. Det stör mig något enormt, det surrar när jag rör huvudet snabbt.

Till råga på allt har jag haft huvudvärk i två dagar, nackspärr och mår otroligt illa. Om det hör ihop vet jag inte men om någon har ett tips (som inte är ett av de 7589758035 stycken jag redan testat) så hit me! Jag blir knäpp snart, haha!!

• Svar på tråden Jag har vatten i örat och får snart ett psykbryt! Hur får jag ut det?!?!
  • KathyR

Alltså tips på hur jag får ut vattenskiten!!

• Ellaria

Finns ju sånt gojs man ska hälla i örat och ha det där i 20 minuter, det brukar funka för mig!

You know nothing, Jon Snow
  • KathyR
    Ellaria skrev 2012-07-10 15:33:06 följande:
    Finns ju sånt gojs man ska hälla i örat och ha det där i 20 minuter, det brukar funka för mig!
    Är det inte för vaxproppar? Revaxör?
  • jimpan73

Fetvadd kan suga upp det

• KathyR

Någon som vet om Revaxör hjälper?

• mejmej

håll för näsan, ta ett djupt andetag- och håll andan. 

• KathyR
    mejmej skrev 2012-07-10 15:48:34 följande:
    håll för näsan, ta ett djupt andetag- och håll andan. 
    Har gjort det..
  • Pelargonen

Hmm. Jag ska försöka förklara.

Först ska du skaka vattnet rikting uppåt. Nästan så du är uppochner men inte riktigt. Örats övre yttre del ska vara riktad mot golvet (hoppas du förstår hur jag menar). Skaka så några gånger så vattnet rinner snett uppåt i örat. Därefter skakar du örat helt platt vinklat mot golvet. Eller "slå" liksom (huvudet ska inte vinklas om i förhållande till golvet utan hela tiden "vara liggande platt" så att säga). Skaka/slå huvudet (i luften) flera gånger. Börja om vid behov.

Gör du rätt så följer vattnet hörselgången och åker ut.  

• annli

Vinkla örat mot golvet o hoppa på ett ben :) brukar funka

• Ellaria
    KathyR skrev 2012-07-10 15:33:49 följande:
    Är det inte för vaxproppar? Revaxör?
    Jo, men det funkade för vatten i örat också :)
    You know nothing, Jon Snow
  • NochA

Jag fick så en gång då la jag mig ner med örat neråt kudden. Jag gapade stort o "härjade" med käkmusklerna, skakade nog lite oxå o helt plötsligt så släppte det efter att jag hade legat där en stund

Lycka till!

• KathyR

Jag har försökt allt det ni skriver om och nu har jag testat Revaxör också. Jag har fortfarande vatten i örat.

Värken i huvudet gör mig yr och illamående och jag har ont i axlar och nacke.. suck!!

• Lioness90

Tips: Testa häll Alsolsprit lösning i örat och täpp till med fetvadd.

Det låter sjukt, men det hjälper tro mig. Jag hade fått örongångsinflamation för ett par år sedan, så en sjuksköterska gav mamma det tipset, och så fort jag varit i vatten och får vatten i örat som inte går ut så släpper det, oftast...

Har du ingen alsolspritslösning hemma kan du testa med vodka eller liknande, men det gör lite mer ont... 

• Regnig måndag

Jag tror du blev förkyld och har lock för öronen. Testa slemhinneavsvällande typ Nezeril och håll på med det några dagar så släpper det säkert.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • KathyR

Nej, det var vatten i örat och de försvann med andra "dosen" Revaxör. Klar vätska kom ut ur örat. Det är borta nu iaf :)

Svar på tråden Jag har vatten i örat och får snart ett psykbryt! Hur får jag ut det?!?!