• Annsofie83

kissproblem. tips tack!

Vi har börjat pottträna våran son som blir 3 år i oktober. När han går naken går det jätte bra för honom att kissa på pottan men så fort jag sätter på kalsonger så glömmer han bort att han ska kissa i pottan och allt kommer i kalsongerna. Tips på hur jag ska göra?? Är det bara att fortsätta och träna. Som det är nu skulle vi inte ens kunna gå en kort promenad utan blöja.

Varför funkar det så bra när han är naken??  

• Svar på tråden kissproblem. tips tack!
  • jimpan73

För att det kan vara samma känsla med blöja o kalsonger , han är liten , inte mogen än , ta det lugnt så kommer det !

• Annsofie83
    jimpan73 skrev 2012-07-11 22:29:49 följande:
    För att det kan vara samma känsla med blöja o kalsonger , han är liten , inte mogen än , ta det lugnt så kommer det !

Jag har oxå tänkt på att det kan vara samma känsla. Tvingar honom inte på nått sätt men han tycker att det e kul att kissa på pottan och visar gärna upp sitt kiss efteråt :) så det är egentligen bara kalsongerna som e problemet. Men är antagligen bara att fortsätta att öva så länge han tycker det e kul.  
  • Loreena

Har ni provat byxor/shorts utan kalsonger under? Alt att ni tar honom till pottan på rutin innan ni går ut, i buskarna längs promenaden, direkt när ni kommer in, så fort han har ätit eller druckit något etc.
    Han börjar ju ändå bli ganska stor nu och kommer att bli mer och mer medveten om vad som händer så det är bara att kämpa på. Ta med ombyte om ni ska iväg, en olycka händer så lätt men spelar ju mindre roll nu när det är sommar och barnen är så lätt klädda. Foppatofflor som är lätta att skölja av är ett tips! Passa på att få sonen torr nu när det är sommar, i vinter blir det lite klurigare.

• Coyote

Kan det fungera om han har lite lösare boxerkalsonger? Som inte sitter åt, men som ändå är för "stora killar"?

• Annsofie83
    Coyote skrev 2012-07-11 22:41:10 följande:
    Kan det fungera om han har lite lösare boxerkalsonger? Som inte sitter åt, men som ändå är för "stora killar"?

Ska prova med att köpa boxer. Kanke är  bättre!!
  • miljarden

De flesta barn behöver ju en övergångsperiod när det sker olyckor. Låt honom kissa på sig i kalsongerna ett tag så fattar han säkert galoppen snabbt.

• Annsofie83
    Loreena skrev 2012-07-11 22:37:52 följande:
    Har ni provat byxor/shorts utan kalsonger under? Alt att ni tar honom till pottan på rutin innan ni går ut, i buskarna längs promenaden, direkt när ni kommer in, så fort han har ätit eller druckit något etc.
    Han börjar ju ändå bli ganska stor nu och kommer att bli mer och mer medveten om vad som händer så det är bara att kämpa på. Ta med ombyte om ni ska iväg, en olycka händer så lätt men spelar ju mindre roll nu när det är sommar och barnen är så lätt klädda. Foppatofflor som är lätta att skölja av är ett tips! Passa på att få sonen torr nu när det är sommar, i vinter blir det lite klurigare.

Han är inte så förtjust i att gå på potta på beställning. Men kanske måste börja påminna honom ännu mer än vad vi gör.
  • Alma1993

mina tvillingar är olika en kan kissa på pottan och den andra kan det inte håll ut var stark min ena son får gå i nerkissade kläder tills han säger till vilket kan ta några timmar

• Annsofie83

Länge sen jag skrev här men i höstas släppte det för sonen och nu är han blöjfri både på dagis och hemma. Kom helt plötsligt av sig själv. På natten har han blöja och när han ska bajsa. Har bajsat på toa någon enstaka gång så det kanske oxå släpper vart efter.

Svar på tråden kissproblem. tips tack!