• kotten91

obehaglig, äcklad känsla. Varför blir de så?

Ibland, kan vara när som helst får ja en märklig känsla. Ska dra nått exempel.

Jag och min sambo sitter hemma hos min pappa och har grillat och ska nu käka, vi sitter och snackar och helt plötsligt så får jag en obehaglig känsla som  är svår att förklara. De är som att jag blir allmänt äcklad, som att ja sitter naken, som obehagligt. obekvämt, som att ja vill sjunka genom golvet å försvinna. De kommer som att ja går in i en vägg och försvinner efter några sek. 

De kan vara närsomhelt. När ja är själv å sitter i soffan å kollar på tv. När ja står i kön på affären. När jag pratar med min sambo. Vad som helst när som helst. 
    Nu har de blivit så mer å mer å de är ju jobbigt och jag undrar vad de är å varför de blir så??

Nån som vet nått?

• Svar på tråden obehaglig, äcklad känsla. Varför blir de så?
  • LillaJag06

Vet inte vad det är men kan känna så själv ibland. Haha hjärnan och kroppen är bra konstigt

• LillaJag06

Mår du psykiskt dåligt? Jag känna mig äcklad om det kommer fram muskot människor bara sådär.
    Detta var flera år sedan men jag tyckte att det var väldigt obehagligt...

• kotten91

Ja jag har i alla tider ja kan minnas känt så men väldigt väldigt sällan. Nu händer de varje eller var tredje dag typ å de börjar bli jobbigt :S

• LillaJag06

Jaha oj då.
    Så har jag aldrig haft det. Du kanske kan gå till läkaren och berätta hur du känner? Du ska ju inte behöva må så här :(

• kotten91

Alltså jag mår inte dåligt så de kan ja inte säga. 
    Men ja är sjukskriven på heltid pga av svår graviditet så jag är mkt hemma, men har som mkt för mig ändå.
    De har varit lite stressigt för vi har precis sålt lägenheten och nu idag hittade vi en ny å de har tyngt mig, ovissheten innan allt är klart. Så de har var stressigt.  men ja har ju inte mått dåligt psykiskt på de sättet tycker ja.

Och de kommer ju i alla möjliga situationer. Även när ja är glad å trygg å har trevligt så kan de där obehaget skölja över mig. Känns så konstigt.

Kan de va nått ångest liknande som dyker upp plötsligt.? men vart kommer de ifrån? 

• bez imena

Å ja, känner igen mig i det du skriver.. Men jag får inte de känslorna så ofta som du.

• kotten91

Va märkligt :S 

De kanske har blivit extra mycket för ja har stressat upp mig och för att de är jobbigt med sjukskrivningen.
    Men man undrar ju va de är.

• Agnescecila

Är det som skamkänslor? Ibland kan jag få skamkänslor för något någon jag känner eller en främling säger eller gör. Det behöver inte vara något fel eller pinsamt dom gör utan det är något i mig som reagerar, något jag har glömt som hänt tidigare i mitt liv.

• Liafiaa

SÅ får jag ofta! Vet inte varför, men obehaget kan kommer när som helst. Förstår aldrig varför heller. Ungefär som ångest.

Har alltid tänkt, vad är det för fel?!

Varför blir det så egentligen?

Svar på tråden obehaglig, äcklad känsla. Varför blir de så?