• Takex

Sista helgen tillsammans bara vi två - ni som vet, tips!

Hej alla föräldrar :D

Nu i helgen kommer det vara sista helgen som jag och mannen är tillsammans bara vi två. Jag ska inte föda riktigt än men nästa gång vi träffas kommer vi vara en liten familj.

Därför undrar jag och vill fråga er som verkligen har koll, vad tycker ni vi borde göra den här helgen? Vi har redan ett, kanske t om två bio besök inbokade och så ska vi gå ut och äta men vad mer? Vad ska vi verkligen passa på och göra? Stora saker som små, alla tankar och rekommendationer är välkomna och uppskattade när vi själva har noll aning om vad som väntar.. 

• Svar på tråden Sista helgen tillsammans bara vi två - ni som vet, tips!
  • Takex

Haha men det kan vi ju göra separat sen! Jag är bara i vecka 32 men vi kommer vara isär fram tills sonen föds :)

• Teodorra

Bio låter lite som att slösa bort tiden, då umgås ni ju inte med varandra. Passa på att mysa och göra saker där ni faktiskt kan prata och vara tillsammans

• LilaRos

Ha full fokus på varandra och ta helgen som den kommer utan några måsten alls!

• La Lola

Bio var min första tanke o det enda jag kan komma på.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anne69

Picnic kanske, om du nu kan sitta ner på en gräsmatta ? Annars är en riktigt fin middag på en bra krog ett kul minne. Men ta er tid att prata. Prata om era förväntningar och om hur ni tror att livet med barnet kommer att bli. Kanske ska ni passa på att skriva ner det. Sen, om ett år, fixar ni barnvakt och går ut igen. Fundera över samma saker och jämför med hur ni trodde det skulle bli.

Kanske ett gemensamt Spa-besök?  Eller något där man får behandling tillsammans? 

• Takex

Bra med tips :D! Att vi valt bio är dels för att nya Pokemon filmen kommer (och jag är 5år gammal och MÅSTE se) och dels för att jag fått det tipset innan att man ska se till att göra sånt som blir svårt sen med bebisen, spontanitet och så!

Att bara prata och umgås ska vi verkligen ta till oss. Det känns verkligen svårt att finula ut själv vad man borde för just nu vet vi ju inget annat så man tar lite för givet.

Svar på tråden Sista helgen tillsammans bara vi två - ni som vet, tips!