• Evveliina

14 åriga guddottern suger på tummen.

Min guddotter brukar komma och sova över hos oss varannan helg eller/och då hon känner för det och jag har märkt att hon suger på timmen då hon suger på tummen då hon sover. Jag sa det till henne dagen efter jag märkte det då vi var ute och fikade hon och jag och då sa hon att hon att hon börjar i sömnen och att hon inte vet hur hon ska sluta... Hur kan jag hjälpa henne?

• Svar på tråden 14 åriga guddottern suger på tummen.
  • Súdamerika

Det är väl inget fel i att hålla uppe tekniken?

Förälskad och stolt fl-förlovad till J a d e d!
  • Babyystar

Jag sög själv på tummen tills jag var 10 år och då ville jag verkligen sluta men tummen gled in i munnen ändå när jag sov..
    Det ända som funkade för mig var att sätta plåster på tummen innan det var dags att sova, det hindrade mig från att suga på tummen i sömnen eftersom det är fruktansvärt äckligt med en plåstrig tumme i munnen :p

• Evveliina
    Súdamerika skrev 2012-07-12 03:16:34 följande:
    Det är väl inget fel i att hålla uppe tekniken?
    nä självklart men hon vill ju ha hjälp ;)
  • Evveliina
    Babyystar skrev 2012-07-12 05:19:27 följande:
    Jag sög själv på tummen tills jag var 10 år och då ville jag verkligen sluta men tummen gled in i munnen ändå när jag sov..
    Det ända som funkade för mig var att sätta plåster på tummen innan det var dags att sova, det hindrade mig från att suga på tummen i sömnen eftersom det är fruktansvärt äckligt med en plåstrig tumme i munnen :p
    ok tack jag ska säga att hon kan pröva det :)
Svar på tråden 14 åriga guddottern suger på tummen.