• chiqitua

Hur är ni i kroppen efter graviditeten??

Som rubriken lyder, fast nu menar jag efter att man har läkt och blivit "normal" igen.
    Själv har jag ont i hela kroppen, nu har det gått ett år, lite mer, efter förlossningen och jag har mer problem med knäna än jag hade innan, ont i nacke och axlar efter att man bär och gör otympliga saker för kroppen, även ryggslutet kan göra riktigt ont om jag haft en dag med mycket bärande, jag hade ganska mycket foglossningar under graviditeten och antagligen det som inte blivit riktigt bra. 
    Jag fick även ett lätt framfall, som gick över efter ca 7 månader, men f.ö är jag läkt där nere.

Innan graviditeten tränade jag mycket, men nu har jag inte riktigt tiden, plus att jag har ont ibland så då kan jag inte gå och träna.Jag köpte nya löparskor i början på maj, och började ut och löpa, men mina knän klarade inte av det och jag fick ordentlig smärta, den kan fortfarande komma om jag är ute och går raska promenade, vilekt jag gjorde minst en gång om dagen innan.

• Svar på tråden Hur är ni i kroppen efter graviditeten??
  • Smulan 89

Är som vanligt förutom att jag är öm efter den spruta de sätter i låret så livmodern ska dra ihop sig. Fick barn för 5 v sen. Hade inte det problemet med första barnet.

• Whitetrash86

Fullt normal är min kropp.. inget som är annorlunda överhuvudtaget, varit så sedan 2 dagar efter förlossningen.

• chiqitua

Så härligt=)
    Själv har jag nog hamnat i den onda cirkeln, kroppen behöver tränas upp igen,men har ont så det tar emot att träna då:/
    Hoppas jag blir ordentligt bra innan nästa barn. Skulle nog behöva unna mig själv lite massage och naprapat-tid=)  

• Loreena

Det tog 9 månader innan min foglossning gav sig... men jag tror att det berodde på att jag bytte kost till LCHF. Om man äter LCHF med fokus på naturlig mat, att få i sig mycket Omega 3 och minimera intaget av Omega 6, utesluter spannmål och socker, så får man mindre inflammationer i kroppen. Detta eftersom att för mycket Omega 6, socker och spannmål är inflammatoriskt. Men man får ge det lite tid.. det tar tid för kroppen att läka.

Både Omega 3 och Omega 6 är essentiella fettsyror, alltså att kroppen inte kan framställa dem själv. Men det ska helst vara i balans, man ska få i sig lika mycket Omega 3 som Omega 6, de flesta får i sig uppåt 20 eller 30 ggr så mycket Omega 6 som Omega 3.

D-vitamintillskott kan också vara bra... speciellt en sån här sommar när solen verkar ha glömt oss.

• LillyLolo

2 v sen förlossningen.
    Jag är orkeslös och har tappat mina muskler. Blir anfådd lätt.
    Men annars är min kropp nog som den var innan. Känner mig smal och fin :) magen går väl tillbaka mera snart

• Gladskit

Jag har alltid tränat mycket, även under graviditeten. Efteråt tog jag dock en lång paus och när det gäller löpträningen tex. så tycker jag att det tog nästan två år innan jag upplevde att min kropp svarade på samma sätt som innan.

Jag hade ingen foglossning alls och min förlossning slutade i ett akut snitt som jag inte haft några komplikationer av, så jag kände mig nog fysiskt återställd ganska snart efteråt.
    Rent kroppsligt så försvann min rumpa helt när bebisen var född, från sidan såg man jättekonstig ut. Men det rättade till sig. Och midjan flyttade på sig, det smalaste stället idag sitter typ 1dm högre upp än förr. På mitten är det liksom mer fluff

Svar på tråden Hur är ni i kroppen efter graviditeten??