• Mytime

Billiga barnaktiviteter i sommar

Hej

Jag tänkte mig en tråd för lite råd o tips inför sommarens aktiviteter nu.
    Vi är en familj med 3 barn  (4, 8 och 12 år gamla) och eftersom jag studerar så har ja ingen inkomst på sommaren o därmed lever vi endast på min sambos inkomst vilken medför att vi inte har råd att hitta på några dyra aktiviteter tillsammans med våra barn i sommar, men självklart vill vi ändå göra NÅGOT och får därför prioritera och sedan använda oss av riktigt billiga alternativ.

Våran "stora" aktivitet i år blir en dag på parken zoo i Eskilstuna och bara inträde för oss allihopa och åkband till tivolit för barnen kommer att gå på ungefär 1500:- + mat så som sagt det får bli den stora/dyra aktiviteten för oss i sommar.

Annat vi tänkt göra är att bada (gratis), spela minigolf (ungefär en 100-ing för hela familjen), besöka mina föräldrars husvagn som bara ligger 15min hemifrån med bil (ta med mat och göra ordning där). Men har ni fler tips på billiga eller gratis aktiviteter som man som barnfamilj kan hitta på tillsammans nu i sommar.

Vore kul att göra nåt annat än att sitta hemma eller bada.
    Alla tips mottages med glädje.

Kan tänka mig att detta är något som många barnfamilj skulle glädjas åt, smarta och billigare tips på aktiviteter.

• Svar på tråden Billiga barnaktiviteter i sommar
  • fortsätt paddla

Har du bil och råd att tanka den finns det tusen saker att göra. Packa matsäck och upptäck alla smultronställen. Lek turister i er kommun.
    Att plocka bär, kantareller mm är kul.
    Gamla ruiner,grottor mm är kul att upptäcka. Naturreservat är ofta jättemysigt att ströva omkring i ...

Svar på tråden Billiga barnaktiviteter i sommar