Någon här som har varit på Sunwing Waterworld Resort Makadi Beach ?
Ska boka vinterresa och undrar om det är något att ha ?
Ska boka vinterresa och undrar om det är något att ha ?
Nu dyker det upp massa frågor när jag har börjat med packandet . Hur bör man vara klädd på kvällarna? Finklädd eller bara sommarklädd? Hur länge har restaurangerna öppet?
Va någon av er i hurughada och shoppade? Är på jakt efter väskor....
Nu har vi kommit hem från en underbar semestervecka. Allt har varit bra förutom städningen och personalen från Ving. Bra matutbud och supertrevlig personal med bra service. Mysig strand och bra barnpooler. Vi funderar på att åka igen. Vi hittade lite butiker runt hotellet där man kunde köpa snacks och godis.
Tack för att du skrev lite om er semester! Har nedräkning till vår resa nu... snart så! Vet du vad det var för temperatur i havet? Lite nervös att snorklingen ska bli för kall.
Det va runt 20 tror jag.... Inte jätte varmt men helt ok. Se till att dricksa mycket om ni vill ha extra bra service.
Lyfter den här tråden lite :)
Jag är så sugen på att åka dit, har kollat på hotellet redan innan det öppnade. Till sommaren kommer vi nog inte iväg men nu kollar jag på resor dit i februari nästa år. Ni som precis varit där, hur var vädret på dagarna? Hur varm/kallt var det i poolen? Ett måste för mig om jag åker är att göra dagsutflykten till Kairo, är det någon som gjort den och kan berätta hur det gick med barnen? Våra barn kommer att vara 8 och 10 om vi kommer att komma iväg nästa år.
Vi va där första veckan i feb...vi hade strålande sol hela veckan. Ca 25-30 grader i luften. Barnpoolerna var uppvärmda och dom andra var iskalla. Vi badade lite i havet, inte jätte varmt men helt ok.
Vi åker på tisdag !! Berättar gärna om det när vi kommer hem
Hoppas verkligen det blir en toppenresa då vi fick omboka för 2 år sedan när det skulle varit klart ð???
Tack EmmaHenke för ditt svar :)
Mamma till 2 troll, du får gärna berätta lite när du kommer hem!
Gör jag ð??? har stora förhoppningar jag hoppas inte blir grusade !
Nu är vi på väg !
Återkommer om 1v
Har haft det underbart !!!! På flygplatsen nu ð???
Ja då är vi hemma efter 1v i Egypten på Sunwing Waterworld Makadi Beach.
Allt som allt så har vi haft det underbart, klarblå himmel och sol hela dagarna. Badat badat badat och snorklat !! Wow, det är inte mycket som slår det. Behövde inte ens stoppa huvet i vattnet för att kunna se alla dessa fantastiska fiskar.
Hotellet var superfint ! Inget att klaga på alls.
Det fanns 10 matrestauranger och några barer. Det var italienskt, tyskt, lokalt, kebab och buffé, mycket att välja på.
Frukosten var oxå bra, vad man kan vänta sig av ett hotell i Egypten skulle jag tro.
Dock är det det R med Egypten och mat, det är ingen bra kombination ð??? av oss 4a så klarade sig bara F.
R var dålig 1 1/2 dag, I en toarunda men jag, ja jag är ff dålig 3 dagar senare och får tyvärr inte i mig nåt ð??£
Hade det inte varit för att man blir sjuk hade jag nog åkt dit igen !
Hej
Kul att läsa era inlägg om sunwing waterworld makadi beach! Vi ska åka dit i slutet av oktober. Ngn som har erfarenhet av väder och vattentemp under denna tid? Ngn som varit där på sistone som vet om det tillkommit fler affärer i området?
Med vänlig hälsning, pussemusse
Vi har just kommit hem från en fantastisk vecka i Makadi. Vi bodde på Sunwing Waterworld, ett perfekt hotell för barnfamiljer! Våra barn (13 och 9) älskade alla vattenrutschkanor, och de är tillräckligt ?tuffa? för att även vuxna ska gilla dem. Många fina pooler att välja mellan. Dessvärre har det börjat lossna kakel i botten av poolerna, så detta gör att de inte känns toppenfräscha, men vi försökte bortse från det...
Fina rum och supertrevlig personal överallt på hotellet. De vill verkligen att man ska ha det bra hos dem. Vi dricksade en del eftersom vi hört att det förväntades, men det kändes aldrig som ett tvång.
Det allra bästa med detta ställe är dock närheten till snorkling i världsklass! Man kan snorkla på stranden precis utanför hotellet, men ännu bättre snorkling finns om man går norrut utefter strandpromenaden så man kommer till en brygga man byggt ut i vattnet (tar ca 10 min att gå) Därifrån kommer man till alldeles fantastiska rev. Vi var där nästan varje dag.
Det enda som drar ner betyget för helheten är maten, den är ärligt talat inge vidare. Men vi höll oss friska och hade inte valt Egypten för matens skull, så vi är i det hela toppen-nöjda!
Hej
Kul att läsa era inlägg om sunwing waterworld makadi beach! Vi ska åka dit i slutet av oktober. Ngn som har erfarenhet av väder och vattentemp under denna tid? Ngn som varit där på sistone som vet om det tillkommit fler affärer i området?
Med vänlig hälsning, pussemusse